حمله سایبری به اطلاعات مهم نظامی انگلیس/ انگشت اتهام لندن به سوی روسیه

کدخبر: ۵۹۵۸۹۵
اقتصادنیوز: یک نشریه انگلیسی اعلام کرد که هکرهای مرتبط با روسیه، عامل درز پیدا کردن اطلاعات امنیتی فوق محرمانه تاسیسات نظامی و اطلاعاتی بریتانیا در اینترنت هستند.
حمله سایبری به اطلاعات مهم نظامی انگلیس/ انگشت اتهام لندن به سوی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشریه انگلیسی "میرور" گزارش داد، "هزاران صفحه" سند محرمانه حاوی اطلاعات درباره تاسیسات نظامی و اطلاعاتی در بریتانیا شامل یک پایگاه مخصوص زیردریایی‌های هسته‌ای، یک لابراتور تسلیحات شیمیایی و یک مرکز ردیابی‌های اطلاعاتی این کشور در حمله هکرها فاش شده‌اند.

نشریه میرور مدعی شد، "هکرهای مرتبط با روسیه" عامل درز پیدا کردن اطلاعات امنیتی فوق محرمانه تاسیسات نظامی و اطلاعاتی بریتانیا در اینترنت هستند.

به گزارش این نشریه انگلیسی، هزاران صفحه اطلاعات حساسی که در پی این حمله سایبری انتشار پیدا کرده می‌تواند به نفوذ عوامل متخاصم به تاسیسات حساس و مهمی همچون پایگاه "کلاید" واقع در اسکاتلند که به میزبانی از زیردریایی‌ها و تسلیحات هسته‌ای این کشور مشهور است، آزمایشگاه "پورتون داون" که در زمینه تسلیحات شیمیایی فعالیت می‌کند و همچین یک پست شنود وابسته به مقر ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) کمک کند.

به نوشته میرور، این حمله سایبری از سوی گروهی موسوم به "لاکبیت" (LockBit) انجام و منجر به سرقت اطلاعات مربوط به زندان‌های با امنیت بالا و یک پایگاه مهم مرتبط با دفاع سایبری انگلیس شده است. طبق این گزارش، این هکرها پایگاه‌های داده شرکت "زائون" (Zaun) که در امر تولید حصار برای تاسیسات با حداکثر تدابیر امنیتی فعالیت می‌کند را هدف حمله قرار دادند. آنها اطلاعات سرقت شده را سپس بر روی فضای دارک وب که تنها با استفاده از نرم افزارهای ویژه قابل دسترسی است، قرار داده‌اند.

انتقاد شدید اوکراین از آزادسازی پول های بلوکه شده ایران / از پشت خنجر خوردیم!

کِوان جونز، نماینده حزب کارگر و عضو کمیته منتخب مجلس عوام انگلیس هشدار داد: "این رخداد برای امنیت برخی از حساس‌ترین پایگاه‌های ما به طور بالقوه بسیار مخرب است. دولت باید توضیح دهد که چرا سیستم‌های کامپیوتری این شرکت تا این حد آسیب پذیر بودند. اینکه هر گونه اطلاعات درباره تهمیدات امنیتی ما به دست دشمنان بالقوه ما برسد شدیدا نگران کننده است."

نشریه میرور نوشت، اطلاعات مکان‌های حساس انگلیس در حمله سایبری در ماه گذشته میلادی به سیستمهای شرکت "زائون" مستقر در ناحیه میدلندز غربی به سرقت رفتند. این شرکت مسئول تولید حصارها و امکانات محیط امنیتی برای مکان‌های حساس بوده و مجری پروژه تامین موانع امنیتی برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود.

میرور گروه هکری لاکبیت را به عنوان خطرناک‌ترین گروه هکری جهان توصیف کرده و نوشت که میخائیل ماتویف، یکی از مظنون‌های مرتبط با این گروه از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در فهرست تحت تعقیب‌ترین مجرمان پس از حملات به ۱۴۰۰ هدف جهانی قرار گرفته است. آنها شامل تلاش ۶۶ میلیون پوندی باج خواهی در رویال میل است که از پرداخت آن خودداری کرد.

نشریه میرور تحلیل کرد، افشای جزئیات تجهیزات امنیتی مکانهای نظامی و اطلاعاتی حساس بریتانیا از جمله پایگاه میزبان تسلیحات هسته‌ای این کشور در دارک وب ضربه ویرانگری به زیرساخت‌های امنیت ملی این کشور بوده و نشان می‌دهد که هکرهایی که این نشریه آنها را "مرتبط با روسیه" می‌خواند، به راحتی می‌توانند به میل خود به سیستم‌های رایانه‌ای سطح بالا نفوذ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید