چراغ سبز پوتین برای احیای توافق غلات

کدخبر: ۵۹۶۰۹۵
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد: ما با رئیس جمهور ترکیه درباره آخرین تحولات اوکراین گفتگو خواهیم کرد و آماده مذاکره برای احیای توافق غلات هستیم.
چراغ سبز پوتین برای احیای توافق غلات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز (دوشنبه) به شهر سوچی سفر کرده، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در گفتگوی کوتاهی مقابل رسانه‌ها در شهر سوچی پیش از آغاز گفتگوهای رسمی، توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه را اولویت نشست امروز توصیف کردند.

اردوغان در ابتدای این نشست با بیان اینکه نشست امروز در سوچی بسیار مهم است، گفت: «ما اقداماتی را برای ادامه استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری خود انجام خواهیم داد. ترکیه و روسیه پروژه‌های مهمی در زمینه گردشگری دارند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن تاکید بر اهمیت توافق غلات، توضیح داد: «این موضوع، بخش بزرگی از گفتگوهای امروز ما را تشکیل خواهد داد. کشورهای آفریقایی منتظر نتایج نشست امروز ما در خصوص توافق صادرات غلات هستند».

رئیس جمهور ترکیه همچنین از روسیه به‌دلیل کمک به خاموش کردن آتش‌سوزی‌های جنگلی در کشورش تشکر کرد.

کرملین به دنبال سرباز خارجی/ تلفات بالای روسیه در میدان نبرد

در ادامه این دیدار رئیس‌جمهور روسیه نیز اظهار داشت: «ما با رئیس جمهور ترکیه درباره آخرین تحولات اوکراین گفتگو خواهیم کرد و آماده مذاکره برای احیای توافق غلات هستیم».

به نوشته اسپوتنیک، پوتین با بیان اینکه روسیه به همکاری با ترکیه در زمینه انرژی اتمی ادامه خواهد داد، گفت: «ما با اطمینان در زمینه انرژی رو به جلو حرکت می‌کنیم و با خریداران عمده توافقاتی داریم».

وی همچنین افزود: «آتش‌سوزی در ترکیه فاجعه بزرگی بود، به خصوص که پس از فاجعه زلزله رخ داد. ما زمینه‌های همکاری گسترده‌ای با ترکیه داریم و به زودی مذاکرات خود را در مورد مرکز توزیع گاز به پایان خواهیم رساند».

روز گذشته نیز مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه آنکارا روی بازگرداندن مسکو به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین تمرکز کرده، گفت که دیدار اردوغان با پوتین برای توافق غلات، حیاتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید