وزیر کشور: سه میلیون و 800 هزار ایرانی عازم زیارت اربعین شده‌اند

کدخبر: ۵۹۶۳۲۱
وزیر کشور گفت: تاکنون نزدیک به سه میلیون و هشتصد هزار نفر از مرزها خارج شدند و بیش از دو میلیون و سیصد هزار نفر برگشته اند.
وزیر کشور: سه میلیون و 800 هزار ایرانی عازم زیارت اربعین شده‌اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، که به منظور بازدید از مرز شلمچه وارد استان خوزستان شده بود در مورد تمهیدات اتخاذ شده برای تسهیل بازگشت زوار گفت: تاکنون نزدیک به سه میلیون و هشتصد هزار نفر از مرزها خارج شدند و بیش از دو میلیون و سیصد هزار نفر برگشته اند؛ یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به مرزهای استان خوزستان می شوند که از کشور خارج شدند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از طریق مرزهای استان خوزستان برگشته اند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی برای زوار فراهم شده است، افزود: بحمدالله رضایت خوبی تا الان از زوار دریافت کردیم و قریب به اتفاق زوار از شرایط ابراز رضایت می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه برخی از مواکب تا سی‌ام صفر دایر هستند تا خدمات لازم را به زوار ارائه کنند، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی اتوبوس برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است؛ بعضی از زوار با ماشین شخصی آمده‌اند، پرواز هواپیما در آبادان و اهواز برقرار است، از طرفی ۸ رام قطار برای انتقال زایران از مرز در نظر گرفته شده است. تاکنون برای حمل و نقل نیز رضایت وجود داشته است، در بازدیدی هم که داشتم کسی مشکلی نداشت و امور به خوبی در حال پیشرفت است.

وی از برنامه‌ریزی برای بازدید از مرزهای چذابه، مهران و خسروی نیز خبرداد و گفت: بخش قابل توجهی از مسافران تا شنبه باز می‌گردند و برای تعدادی که پس از این مدت باز می‌گردند پیش بینی های لازم اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور گفت: همه زوار خصوصا کسانی که با ماشین های شخصی هستند عجله نداشته باشند موکب ها حاضر هستند و این عزیزان اندازه کافی استراحت کنند و بعد از رفع خستگی با خودروهایشان ادامه سفر را در پیش بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید