پرتاب موشکهای بالستیک هسته‌ای آمریکا/ روسیه فرمان آماده‌باش جنگی داد

کدخبر: ۵۹۶۴۱۱
اقتصادنیوز: پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور یک تمرین نظامی برای پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوتمان ۳» برگزار می‌کند واشنگتن روسیه را از این برنامه مطلع کرده است.
پرتاب موشکهای بالستیک هسته‌ای آمریکا/ روسیه فرمان آماده‌باش جنگی داد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا،  رایدر سه‌شنبه در کنفرانسی خبری اظهار کرد که پنتاگون چهارشنبه این پرتاب را انجام خواهد داد و روسیه پیشاپیش از این اقدام مطلع شده است. وی افزود: هدف از این پرتاب آزمایشی نشان دادن آمادگی نیروهای هسته‌ای آمریکا و ایجاد اعتماد درباره مرگبار بودن و تاثیرگذاری توان بازدارندگی هسته‌ای آمریکاست.

فوری/ حمله تروریستی به واحد انتظامی ‌تفتان/ ۲ نفر شهید شدند

فوری/ وزارت اطلاعات اطلاعیه مهم صادر کرد

رایدر اظهار کرد: این یک آزمایش معمول است و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود. این آزمایش پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما همسو با آزمایش‌های قبلی است و تاثیرگذاری، آمادگی و دقت سامانه تسلیحاتی آمریکا را به آزمون می‌گذارد. وی گفت که آمریکا مطابق «رویه‌های استاندارد» و «تعهدات دوجانبه جاری»، روسیه را از این اقدام مطلع کرده است.

این در حالی است که یوری بوریسوف رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) جمعه اعلام کرد موشک‌های قاره‌پیما سارمات با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که استقرار آنها از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، در حالت آماده‌باش جنگی قرار گرفته است.

آر.اس ۲۸ سارمات یک سامانه موشکی سیلو پرتاب پیشرفته است که به یک موشک بالستیک قاره‌پیمای مداری سوخت مایع سنگین مجهز شده و قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن اعلام کرد این موشک‌ها که قادر به حمل ده کلاهک هسته‌ای یا بیشتر هستند، به زودی برای عملیات جنگی مستقر خواهند شد.

 


جهان جدیدی از دل روستا کشف شد/ روایت متفاوت اکوایران از تاباندن نور به زندگی روستایی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید