واکنش تند بحرین به اظهارات آقای سخنگو/ منامه بیانیه صادر کرد

کدخبر: ۵۹۶۴۵۴
اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه بحرین در بیانیه‌ای مقامات ایرانی را به «عدم کشیده شدن به اطلاعات نادرستی که به روابط بین دو کشور لطمه می زند»، دعوت کرد.
واکنش تند بحرین به اظهارات آقای سخنگو/ منامه بیانیه صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، وزارت امور خارجه بحرین به اظهارات ناصر کنعانی درباره وضعیت زندانیان بحرینی واکنش نشان داد و در بیانی‌ای از مقامات ایران دعوت کرد تا از اطلاعات نادرستی که به روابط دو کشور آسیب می‌زند، خودداری کنند.

در این بیاینه، بحرین اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره وضعیت زندانیان در این کشور را محکوم کرده و بر این نکته تأکید کرده است که بحرین برای پیگیری حقوق بشر وضعیت خود، سازوکارهای ملی مستقلی دارد. 

 

در این بیانیه آمده است که «بحرین محکومیت شدید خود را از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اوضاع زندانیان در کشور ابراز می کند.»

بنا به گزارش خبرگزاری شفقنا، منامه آن اظهارات را «دخالت در امور داخلی بحرین» خواند و تاکید کرد که «بحرین دارای سازوکارهای ملی مستقل برای پیگری وضعیت حقوق بشر در کشور است.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که «از خواسته‌های اداری زندانیان اطلاع حاصل شده و گزارشی مفصل به مقامات ذیربط ارائه شده و واکنش نیز مثبت بوده است.»

وزارت خارجه بحرین همچنین بر «اهمیت احترام به اصول منشور سازمان ملل که به حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها »دعوت می کند، تاکید کرده است.

منامه همچنین در این بیانیه «مقامات ایرانی را به دقت و عدم کشیده شدن به اطلاعات غلطی که به روابط بین دو کشور لطمه می زند»، دعوت کرده است.

چند روز پیش ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - درباره وضعیت حقوق بشری زندانیان در بحرین گفته بود: «واقعیت امر این است که این اخبار را از منابع مختلف دریافت کردیم. ما نسبت به شرایط زندانیان بحرینی و اعتصاب غذای آنان نگران هستیم و خواستار اقدام سریع دولت بحرین و رسیدگی به خواسته‌های آنان هستیم. فشارها بر زندانیان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. این فشارها برخلاف موازین انسانی و حقوق بشری است. ادامه این شرایط و اعتصاب غذای زندانیان نگران کننده است. ما امیدواریم که دولت بحرین پاسخ دهد. در این زمینه ما خواهان پایان وضعیت کنونی هستیم و نیازمند برخورد حکیمانه و انسانی هستیم و اینکه با فراهم کردن شرایط مناسب، به وضعیت زندانیان رسیدگی شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید