مهمان مهم تهران؛ وزیر دفاع آذربایجان به ایران آمد+ تصاویر

کدخبر: ۵۹۷۰۰۸
اقتصادنیوز: هیأتی از نیرو‌های مسلح ایران با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در مقر این وزارتخانه در حوزه نظامی و مسائل امنیتی منطقه تبادل‌نظر کردند.
مهمان مهم تهران؛ وزیر دفاع آذربایجان به ایران آمد+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری «ترند» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، از دیدار ژنرال «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع این کشور با هیأتی از نیرو‌های مسلح ایران به ریاست امیر سرتیپ «محمد احدی» که برای شرکت در جلسه کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این کشور حضور دارد، خبر داد. 

توافق جدید بین ایران و آمریکا در راه است؟

یک ضربه بزرگ به حجاب زنان و دختران/ کاش زودتر بفهمید

طبق این گزارش، هیأت ایرانی ابتدا در خیابان شهدای باکو حاضر و بر مزار شهدا ادای احترام کرد و سپس در جلسه‌ای که در وزارت دفاع برگزار شد، حسن‌اف ضمن خیرمقدم به مهمانان ایرانی درباره عملیات بازسازی انجام شده در مناطق آزادشده و وضعیت عملیاتی در مرز مشروط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و در منطقه اقتصادی قره‌باغ صحبت کرد. 

واکنش تند نماینده سابق مجلس به اخراج اساتید از دانشگاه/ چرا انقدر تخم کینه می‌کارید؟

وی گفت «اخیراً تعداد اقدامات تحریک‌آمیز یگان‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان و گروه‌های مسلح غیرقانونی این کشور در خاک جمهوری آذربایجان، افزایش یافته و این تحرکات فوراً و قاطعانه توسط یگان‌های ارتش آذربایجان سرکوب شده است». 

طبق این گزارش، رئیس هیأت نظامی ایران هم در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف آذربایجانی، سلام سردار سرلشکر «محمد حسین باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران را ابلاغ کرد و افزود روابط دوکشور برگرفته از ریشه‌های تاریخی کهن است و بر اهمیت دیدار‌های متقابل در جهت گسترش روابط دوستانه و همسایگی تاکید کرد.

در این نشست دو طرف همچنین درباره چشم‌انداز توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه نظامی، مسائل امنیت منطقه‌ای و همچنین موضوعات دیگر مورد توجه دو کشور تبادل‌نظر کردند. 

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در فعالیت‌های خود، ابراز امیدواری کرد چنین دیدار‌هایی به همکاری نظامی دوجانبه کمک مثبت کند و از رئیس هیأت نظامی ایران درخواست کرد سلام او را به سردار سرلشکر باقری برساند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران دیدار کرد

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی جمهوری اسلامی ایران

همکار‌ی در حوزه نظامی و مسائل امنیتی

همکار‌ی در حوزه نظامی و مسائل امنیتی منطقه

ترند پیش‌تر گزارش داد جلسه کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز شنبه (نهم سپتامبر، ۱۸ شهریور) در باکو تشکیل می‌شود. این خبرگزاری افزود در تماس تلفنی ۲۲ اوت بین وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، دو طرف درباره وضعیت منطقه و مسائل امنیتی گفتگو و تبادل نظر کردند. در این تماس همچنین چشم‌انداز توسعه همکاری نظامی بین دو کشور مورد گفتگو قرار گرفت. 

سردار سرلشکر محمد باقری از آمادگی کامل نیرو‌های مسلح ایران برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی در باکو خبر داده و تصریح کرده بود: ایجاد امنیت و آرامش در مرز‌های مشترک فقط با همدلی و وحدت بین کشور‌های همسایه امکان‌پذیر است و حضور بیگانگان موجب تنش و اختلاف خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید