واکنش ترکیه به برگزاری انتخابات در مناطق ارمنی نشین قره باغ

کدخبر: ۵۹۷۰۱۸
اقتصادنیوز: ترکیه روز شنبه برگزاری انتخابات در مناطق ارمنی نشین قره باغ با نظارت نظامیان وابسته به ارمنستان را محکوم کرد.
واکنش ترکیه به برگزاری انتخابات در مناطق ارمنی نشین قره باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل نیروهای ارمنستان در منطقه قره باغ را محکوم  و اعلام کرد: «انتخاباتی که تحت کنترل نیروهای غیرقانونی ارمنستان برگزار می‌شود، جلوه جدیدی از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به وضعیت کنونی منطقه و مغایر با قوانین بین‌المللی است.»

روز شنبه در این منطقه ارامنه نشین قره باغ انتخاباتی برگزار شد. این انتخابات با واکنش شدید باکو نیز مواجه شد و آن را به شدت محکوم کرد. 

 وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد:«ما این انتخابات را که در دوره‌ گفت‌‌وگوهای  جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد، محکوم می‌کنیم. این انتخابات نامشروع  و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است.»

یکی از چالشی‌ترین مشکلات باقیمانده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ، گذرگاه لاچین است که جمهوری آذربایجان آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید در آن اعمال می‌کند. این مسیر مهم منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان با بیان اینکه جمهوری آذربایجان در حال پاکسازی قومی در منطقه است، از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد کمک خواسته است.


صف نان در قره باغ

برخی منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که به دنبال ادامه محصره کریدور لاچین، از امروز نان در قره باغ کوهستانی سهمیه بندی شده و به صورت کوپنی بین مردم تقسیم می‌شود. طبق تصمیم مقامات برای هر نفر روزانه ۲۰۰ گرم نان پیش بینی شده است.

جمهوری آذربایجان  از  دسامبر ۲۰۲۲ کریدور لاچین، تنها جاده ارتباطی قره باغ با ارمنستان و دنیای خارج را مسدود کرده است.  بیش از ۸ ماه است که ساکنان تاین منطقه  قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی از جمله مواد غذایی، سوخت و امکانات پزشکی نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید