پیام ویژه وزیر خارجه سوریه به همتای مراکشی خود

کدخبر: ۵۹۷۰۵۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه سوریه قربانی‌شدن تعدادی از مردم مراکش در نتیجه زلزله شدید این کشور را به همتای مراکشی خود تسلیت گفت.
پیام ویژه وزیر خارجه سوریه به همتای مراکشی خود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود، به خانواده‌های قربانیان زلزله شدید مراکش تسلیت گفت.

اولین واکنش ایران به وقوع زلزله شدید در مراکش

المیادین گزارش داد، المقداد در این نامه ضمن طلب رحمت برای جانباختگان، صبر برای خانواده‌های آنان و شفای عاجل برای زخمی‌های این حادثه، تصریح کرد که ملت و دولت سوریه در این مصیبت در کنار ملت مراکش خواهند بود.

وزیر خارجه سوریه در ادامه نامه خود، ابراز اطمینان کرد که ملت مراکش از این فاجعه گذر خواهند کرد و ویرانی‌های به جا مانده از زلزله را بازسازی خواهند نمود.

پیام مهم امیرعبداللهیان درباره زلزله مهیب مراکش

نامه ابراز تسلیت و همدردی المقداد به همتای مراکشی خود در حالی ارسال می‌شود که روابط میان سوریه و مراکش از جولای سال ۲۰۱۲ تاکنون به طور کامل قطع بوده است.

گفتنی است سازمان زمین شناسی مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱ شامگاه جمعه زمین لرزه‌ای ۷ ریشتری نقاط مختلف این کشور را لرزانده است. در پی این زلزله شدید تاکنون دست‌کم ۱۰۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۰۴ نفر دیگر مصدوم شده‌اند که حال ۷۲۱ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی نیز از آسیب‌دیدن دست‌کم ۳۰۰ هزار مراکشی در پی وقوع این زلزله شدید خبر داده است. تصاویر منتشر شده از مراکش نیز از این مساله حکایت دارد که آوار ساختمان‌های قدیمی که با معماری سنتی در این کشور بنا شده‌اند و عمر بالایی نیز دارند، امدادرسانی به زلزله زدگان را دشوارتر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید