موضع آمریکا درباره هتک حرمت کتب مقدس

کدخبر: ۵۹۷۰۵۵
وزارت خارجه آمریکا درباره هتک حرمت قرآن در خارج از خانه کنسول گری ترکیه در نیویورک، اعلام کرد: بی‌احترامی به کتب مقدس "نفرت انگیز" است.
موضع آمریکا درباره هتک حرمت کتب مقدس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص هتک حرمت به قرآن در خارج از خانه کنسول گری ترکیه در نیویورک، اعلام کرد که بی‌احترامی به کتب مقدس "نفرت انگیز" است.

شبکه "تی آر تی" ترکیه گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات خبرگزاری آناتولی به این خبرگزاری گفت: ما جزییات این حادثه خاص را دنبال نمی‌کنیم و نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

این سخنگو در حالی که «هتک حرمت به متون مذهبی را منفور" دانست اما گفت که "آمریکا از آزادی بیان به عنوان عنصر اساسی هر دموکراسی و تصریح شده در متمم اول قانون اساسی آمریکا, حمایت می‌کند.»

وی ادامه داد: آمریکا این اقدامات نفرت‌ انگیز را و آسیب‌هایی که می‌تواند به افراد بزند، بشدت محکوم می‌کند.

به گزارش رسانه‌های ترک, فردی که به کنسولگری ترکیه در نیویورک نزدیک شد ، اقدام به هتک حرمت قرآن کرد.

نیروهای امنیتی کنسول گری ترکیه وارد عمل شده و این فرد را از محل کنسول گری خارج کردند.

به گزارش ایرنا, در ماه‌های اخیر اقدامات شنیع هتک حرمت قرآن در کشورهای اروپایی از جمله سوئد و دانمارک, اعتراضات گسترده جهان اسلام و سایر کشورها را به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، سازمان همکاری اسلامی (OIC) ماه گذشته از کشورهای عضو خود خواست تا اقدامات مناسب سیاسی و اقتصادی را علیه سوئد و سایر کشورهایی که در آن‌ها اجازه سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان وجود دارد، انجام دهند.

درگیری شدید در سوئد پس از هتک حرمت قرآن کریم

در این پیوند وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای مستنداتی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا مأموریت ابلاغی صهیونیسم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم و نیز اوضاع بحران‌ زده در داخل سرزمین‌های اشغالی بوده است.

طبق مستندات موجود، این عنصر خبیث در سال ۲۰۱۴ اقدام به تأسیس حزبی با عنوان «اتحادیه‌ی دمکراتیک سریانی» در عراق کرده و ادعا می‌کند که او نماینده‌ اصلی و صدای مسیحیان شمال غرب عراق است! لکن اهداف ضدملّی و تحرکات مشکوک وی، روز بروز استمرار فعالیت‌های حزبش را با سوالات بیشتری مواجه کرده، باعث افزایش حساسیت و مظنونیت در جامعه‌ی عراق به وی می‌گردد. تا آنجا که عرصه را برای ادامه‌ فعالیت خود در آن کشور تنگ می‌بیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید