رئیس جمهور برزیل خیال پوتین را راحت کرد!

کدخبر: ۵۹۷۴۸۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور برزیل از سران روسیه و چین برای حضور در نشست آتی گروه۲۰ به میزبانی ریودوژانیرو دعوت کرد.
رئیس جمهور برزیل خیال پوتین را راحت کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل با رد تلویحی حکم دادگاه کیفری بین‌المللی برای دستگیری «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، گفت که او در کشورش بازداشت نمی‌شود.

داسیلوا با بیان اینکه پوتین در صورت شرکت در نشست سال آینده گروه ۲۰ در «ریودوژانیرو» بازداشت نخواهد شد، توضیح داد که او می‌تواند بدون مشکل به برزیل بیاید و برگردد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که در حاشیه اجلاس گروه۲۰ در هند صحبت می‌کند، از پوتین و «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین برای حضور در اجلاس آتی این گروه در برزیل در سال آینده، رسماً دعوت کرد.

رئیس جمهور برزیل اظهار داشت: «من معتقدم پوتین می‌تواند به راحتی به برزیل برود. چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که اگر من رئیس جمهور برزیل باشم و او به برزیل بیاید، هیچ راهی وجود ندارد که دستگیر شود».

پوتین به آخر خط رسیده؛ باید کارش را تمام کنیم!

دادگاه کیفری بین‌المللی در ماه مارس حکم بازداشت پوتین را صادر کرد و او را به جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد. پوتین از آن زمان در مراسم‌های گروه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف حضور پیدا نکرده و برای نشست اخیر گروه۲۰ نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را فرستاده بود.

طبق این گزارش، داسیلوا درا دامه مصاحبه تلویزیونی گفت: «من نمی‌دانم چرا پوتین و شی در اینجا (نشست گروه۲۰ در هند) شرکت نکردند، اما از آنها دعوت خواهم کرد و امیدوارم که به برزیل بیایند و در اجلاس [سال آینده] حضور پیدا کنند».

به نوشته رویترز، وی همچنین در مورد بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد که تا زمان شروع اجلاس سال آینده گروه۲۰ در برزیل، جنگ پایان یافته و اوضاع به حالت عادی بازگشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید