ادعای روسیه درباره آمار تلفات ارتش اوکراین در یک روز

کدخبر: ۵۹۷۷۱۲
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه مدعی شد که در بیست . چهار ساعت گذشته ۵۸۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
ادعای روسیه درباره آمار تلفات ارتش اوکراین در یک روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حداقل ۹ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۵۸۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۴۱ هواپیمای بدون سرنشین، ۱ دستگاه تانک، ۱۳ نفربر و خودروی زرهی، ۲۲ خودروی نظامی،‌ ۱۷ قبضه توپخانه و موشک‌انداز چندگانه طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که ۲ انبار مهمات در مناطق دونتسک و چرنیهوف، ۱ مرکز فرماندهی و ۱ پست دیدبانی در منطقه سومی در عملیات نیروی هوایی و یگان‌های موشکی ارتش روسیه منهدم شدند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۷ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۸ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۶۶۹ فروند پهپاد، ۴۳۷ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۷۹۳ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۵۰ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۳۴۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۹۲۷ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

این وزارتخانه همچنین فیلم زیر را از لحظه هدف قرار گرفتن خودروی زرهی استتارشده ارتش اوکراین با استفاده از موشک پرسه‌زن «لانست» منتشر کرد.

پایان پیام/م

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید