حمله تند ترامپ علیه پوتین

کدخبر: ۵۹۸۰۰۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد پوتین از محاکمه‌های سیاسی وی به عنوان دلیلی برای محکوم کردن آمریکا در صحنه جهانی استفاده می‌کند.
حمله تند ترامپ علیه پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ روز چهارشنبه مدعی شد که پوتین از "رفتار بایدن با رقیب سیاسی‌اش که او را در نظرسنجی‌ها قاطعانه شکست داده است", برای محکوم کردن آمریکا استفاده می‌کند.

بیانیه آمریکا و چند کشور دیگر در شورای حکام آژانس علیه ایران

واشنگتن‌پست گزارش داد، وی در حساب اجتماعی خود نوشت: این اتفاق‌ها حتی بدتر از پیش بینی‌ها، در حال رخ دادن هستند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از رفتار غیرقانونی جو بایدن با رقیب سیاسی‌اش در جمهوری غیر قانونی خود, استفاده می‌کند تا آمریکا و همه خوبی‌های آن که زمانی به وسیله آن‌ها شناخته می‌شد را محکوم کند.»

رییس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد: کل جهان نظاره گر فروپاشی آمریکا با رویاهای دخالت در انتخابات است.

به گزارش ایرنا, ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که طرح اتهامات جنایی متعدد علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، یک نوع آزار و اذیت سیاسی و نشان‌دهنده پوسیدگی نظام سیاسی ایالات متحده است.

پوتین با اشاره به اینکه مناقشه‌ای که در ایالات متحده بر سر قدرت در جریان است، برای روسیه سودمند است، گفت: وقتی آن‌ها برای به دست آوردن قدرت به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند در حقیقت ذات واقعی خودشان را برملا می‌کنند و خودشان در حال انجام کاری هستند که آن را به دروغ به مسکو نسبت می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه صرف نظر از اینکه چه کسی پس از انتخابات سال آینده کاخ سفید را تصاحب خواهد کرد اما مسکو انتظار هیچ تغییر اساسی در سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه نیست، خاطرنشان کرد: ترامپ متهم به داشتن رابطه ویژه با روسیه شد که کاملاً مزخرف است زیرا وی رئیس‌جمهوری بود که بیشترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد.

واکنش ایران به بیانیه مشترک ضدایرانی تروئیکای اروپایی و آمریکا

پوتین در ادامه با اشاره به شخصاً معتقد است اکثر سیاستمداران آمریکایی، روسیه را به عنوان دشمنی در نظر می‌گیرند که موجودیت آن‌ها را تهدید می‌کند، تاکید کرد: البته در ایالات متحده نخبگانی هم هستند که خواهان روابط خوب میان مسکو و واشنگتن هستند اما صدای آن‌ها سرکوب می‌شود.

به نوشته راشا تودی، ترامپ از زمان خروج از قدرت در سطح فدرال و ایالتی آمریکا، به جرائم متعددی از دستکاری در نتایج انتخابات گرفته تا تحریک به شورش و اشغال کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و تخلفات مالی، متهم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید