واکنش رهبری به دیدار مهدی کروبی با آمریکایی‌ ها

کدخبر: ۵۹۸۰۳۴
​اقتصادنیوز: خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و دوم شهریور روایتی از دیدار با رهبری نوشته‌است.
واکنش رهبری به دیدار مهدی کروبی با آمریکایی‌ ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی در روز 22 شهریور سال 1379 را می‌‌خوانید.

علی‌رغم تصمیم اوپک، قیمت نفت امروز سیر سعودی داشت و غربی‌ها از کم بودن مقدار اضافه تولید می‌گویند و کشورهای نفت‌خیز هم تقصیر را به گردن مالیات‌های زیاد غربی‌ها بر سوخت و سود واسطه‌های نفتی می‌اندازند و بحث جدی در خصوص ضرورت کم‌کردن مالیات بر مصرف و کم‌کردن سود شرکت‌های نفتی، در جریان است و این خود به ناآرامی‌هایی دامن می‌زند که این روزها در اکثر کشورهای غربی، در اعتراض به بالابودن قیمت سوخت، در جریان است.

آقای [سیدمحمدباقر] مُهری، روحانی کویت [دبیرکل جمعیت علمای شیعه کویت] آمد. تشکر کرد که با راهنمایی، به تقویت موقعیت ایشان کمک کردم و خواست که به صداوسیما بگویم، از ایشان در برنامه سیمای سحر و رادیو عربی استفاده شود.

آقای [محمود] عظیم‌زاده [از مؤسسه فرهنگى و هنرى عقیق] آمد. برای تهیه سرمایه جهت چاپ قرآن استمداد کرد که به نام مصحف عقیق به خط آقای [بهرام] سالکی تهیه شده است. خانواده شهید [سیدعلی] اندرزگو آمدند و از منزل پسر کوچک‌شان گفتند و برای شغل پسر دیگرشان، استمداد کردند و از اوضاع جاری‌ کشور، شکایت نمودند. [سیدمحمدعلی] فرزند آسیدمرتضی [مرتضوی] لنگرودی [امام‌جماعت مسجد عشقعلی قم] آمد و گفت، به خاطر ساخت مدارس دینی، مقروض شده و استمداد کرد.

عصر مصاحبه‌ای با برنامه جانبازان شیمیایی داشتم. برنامه‌ای به منظور دفاع از حقوق آنها و شکایت از مراکزی که عراق را مسلح به سلاح شیمیایی‌ کرده‌اند، تهیه می‌کنند؛ بحث به سایر مسائل جنگ کشید. مصاحبه‌ای با رادیو پیام، در مورد خاطرات لحظه شروع جنگ کردم.

شب میهمان رهبری بودم. گفتند، از آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، خواسته که قبل از محکومیت [قرارداد] کمپ‌دیوید، [در مورد صلح اسرائیل و مصر]، از سوی مصر، روابط عادی نشود و به همین جهت، ملاقات‌شان با آقای حُسنی مبارک [رئیس‌جمهور مصر] در سازمان ملل برگزار نشده است؛ با اینکه قبلاً مقدمات آن را مهیا کرده بودند و آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، بدون اجازه با نمایندگان [کنگره] آمریکا، در موزه متروپولیتن ملاقات و مذاکره کرده است و کار بدی بوده و به وزارت امورخارجه که احتمالاً مؤثر بوده است، اعتراض شده‌ و توضیح خواسته‌اند و برنامه استقبال از آقای خاتمی، غلط بود و باعث خسارت‌شان شده. توضیحاتی دربارۀ درس‌شان دادند و کتاب‌هایی که برای درس، مطالعه می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید