پوتین به کره شمالی می رود؟/ پاسخ آقای رئیس جمهور به دعوت کیم‌جونگ‌اون

کدخبر: ۵۹۸۰۸۰
پس از سفر رهبر کره شمالی به روسیه، پوتین پذیرفت به پیونگ یانگ سفر کند.
پوتین به کره شمالی می رود؟/ پاسخ آقای رئیس جمهور به دعوت کیم‌جونگ‌اون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دعوت کیم جونگ اون برای سفر به کره شمالی را پس از برگزاری اولین نشست رو در رو در چهار سال گذشته، پذیرفت.

براساس گزارش الجزیره، کیم در شرق دور روسیه حضور دارد زیرا پوتین به دنبال تقویت اتحادها در بحبوحه جنگ جاری روسیه و اوکراین است و رهبر کره شمالی همچنان به پیشبرد مدرنیزاسیون نظامی کشورش ادامه می دهد.

 کیم پوتین را در زمان مناسب در مراسمی به مناسبت پایان روزی که آن دو بیش از چهار ساعت گفتگو کردند و از مرکز فضایی وستوچنی کاسمودروم بازدید کردند، دعوت کرد.

همچنین انتظار می رود رهبر کره شمالی از یک کارخانه هواپیماسازی بازدید کرده و به ولادی وستوک سفر کند و در آنجا ناوگان روسیه در اقیانوس آرام را مشاهده کند. هیات کیم شامل وزیر دفاع، فرمانده ارشد نظامی و مدیر بخش مهمات کشور است.

 لیف-اریک ایزلی، استاد مطالعات بین‌الملل در دانشگاه اوها وومنز در سئول، گفت که اعضای هیات کیم و همچنین مکان برگزاری اجلاس «بسیار گویا» هستند، اگرچه هیچ بیانیه مشترکی صادر نشده است.

از نظر او ترکیب هیأت کیم نشان می‌دهد که کره شمالی ممکن است در ازای دریافت فناوری نظامی به روسیه مهمات بفرستد. ایزلی در ادامه گفت: این باید زنگ خطری برای سایر کشورهای عضو سازمان ملل در مورد لزوم مضاعف کردن تلاش ها برای اجرای تحریم ها علیه پیونگ یانگ باشد. زیرا پوتین از این به بعد با تحریم های کره شمالی مخالفت خواهد کرد.

در گزارشی که در خبرگزاری رسمی کره شمالی پخش شد این خبرگزاری اعلام کرد که دو رهبر توافق کردند تا همکاری های استراتژیک و تاکتیکی را در مواجهه با "تهدیدات نظامی، تحریکات و ظلم امپریالیست ها" تقویت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید