مسیر جنگ اوکراین تغییر می‌کند؟/ پس‌لرزه یک دیدار جنجالی در روسیه

کدخبر: ۵۹۸۰۸۶
رهبران جهان برای به دست آوردن هواپیماهای خصوصی جهت استفاده در سفرهای خارجی خود با همدیگر به رقابت می پردازند اما کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از این قاعده مستثنا است چون یک قطار زرهی دارد که بهای آن بیشتر از هواپیماهای جامبوی ساخت آمریکا نیست که بیشتر رهبران عرب در سفرهایی خارجی از آن استفاده می کنند.
مسیر جنگ اوکراین تغییر می‌کند؟/ پس‌لرزه یک دیدار جنجالی در روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، دیدار پوتین و کیم جونگ اون به هدف توسعه شراکت استراتژیک و تبادل تجارب فناوری های نظامی صورت گرفت؛ مسکو به دنبال دستیابی به موشک ها و مهماتی است تا کمبود مهمات در جنگ اوکراین را جبران کند در حالی که کره شمالی به دنبال فناوری ماهوارهای صنعتی برای تجسس است علی الخصوص اینکه دو آزمایش این کشور در این زمینه ناموفق بوده و نتوانسته است ماهواره ای در مدار قرار دهد.

بنابر گزارش رای الیوم، وی با اشاره به اینکه حضور فرماندهان بالا در بین هیات های دو کشور نشان از آن دارد که هدف واقعی این سفر تاریخی، به کار بستن همه امکانات نظامی دو کشور برای شکست دشمن مشترک یعنی آمریکا در جنگ اوکراین است، در ادامه آورد: اهمیت این سفر در اعتراض ها و ناراحتی های آمریکا و هشدارها نسبت به نتایج فاجعه بار چنین سفری برای این کشور بازتاب می یابد.به همین خاطر کاخ سفید هشدار داد که کره شمالی بهای سنگینی خواهد پرداخت در صورتی که به روسیه سلاح و مهمات بدهد.

از نظر بسیاری از تحلیگران، کیم جونگ اون غلو نکرد هنگامی که به متحد خود پوتین در دقایق اول سفر خود مژده داد که روسیه در این جنگ به پیروزی بزرگی خواهد رسید.

موضوع عجیب این است که حتی یک آمریکایی و یا یک شهروند از کشورهای عضو ناتو بین قربانیان جنگ اوکراین نبوده است. این موضوع استفاده غیراخلاقی از ارتش و مردم اوکراین در این جنگ ها را نشان می دهد.

اما موضوع مسخره این است که بایدن که بمب های خوشه ای و اورنیوم ممنوعه به اوکراین داده است، از حمایت نظامی کره شمالی از مسکو انتقاد می کند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به توصیه معلم چینی خود یعنی شی جین پینگ و با چراغ سبز او به این سفر رفت.

دشوار است –اگر غیرممکن نباشد- که آمریکا در جنگ اوکراین پیروز شود. روسیه امروز متفاوت از اتحاد جماهیر شوروی در روزهای پایانی خود در افغانستان است و پوتین هم گورباچف ضعیف نیست. کیم جونگ اون که دونالد ترامپ را تحقیر کرد و او را با ناک اوت در ویتنام و سنگاپور شکست داد، در جنگ با آمریکا تردید نخواهد کرد. همان طور که بایدن اشرف غنی را قربانی کرد، زلنسکی را هم قربانی خواهد کرد و او نیز برای خروج از بن بست اوکراین به گفتگو متوسل خواهد شد واحتمالا در انتخابات ریاست جمهوری آتی شکست خواهد خورد البته اگر اجازه حضور در آن را به او بدهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید