ازسوی امیرعبداللهیان مطرح شد؛

خبر داغ درباره زمان وصول طلب ۶ میلیارد یورویی ایران از کره جنوبی

کدخبر: ۵۹۸۲۹۶
اقتصادنیوز: حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: طلب ۶ میلیارد یورویی از کره هفته آینده به حساب بانک مرکزی واریز می شود.
خبر داغ درباره زمان وصول طلب ۶ میلیارد یورویی ایران از کره جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین امیرعبدالهیان ۲۴ شهریورماه در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان اظهار کرد: در هفته آینده ۶ میلیارد یورو دارایی ما نزد بانک‌ کره‌جنوبی که‌ به سوئیس منتقل شد، وارد دو حساب متعلق به بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی در منطقه خواهد شد و در چارچوب و توافقی که خودمان تایید کردیم و بر مبنای نیازهای مورد تایید ما در قالب کالاهای غیر تحریمی کارسازی می شود.

وی با تقدیر از برپایی اجلاسیه مجاهدان در غربت خاطرنشان کرد: این‌ نشست مهم و بین المللی به‌ همت‌ یکایک مسئولان‌ محترم استان و شهرستان دامغان برگزار شده، از استاندار محترم‌ سمنان، فرماندار دامغان و نمایندگان مردم دامغان و سمنان ،‌ مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان این اجلاسیه بین المللی تقدیر می کنم.

تسلیت‌گویی دبیر شورای نگهبان به خانواده «شهید جهانگیری»

این عضو کابینه یادآوری کرد: هشتمین‌ اجلاسیه‌ مجاهدان در غربت فرصتی را فراهم کرده تا در کنار اجلاسیه های قبلی،‌ از شخصیت وارسته علامه سید عیسی طباطبایی تجلیل و تقدیر شود.

وی تصریح کرد: مقام‌ معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی پیشگامان و چهره های بارز و شاخص جبهه مقاومت اسلامی هستند.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه پس از جنگ ‌۳۳ روزه، حزب الله لبنان به قدرت منطقه تبدیل شد اضافه کرد: پس از پیروزی مقاومت در لبنان و جنگ ۳۳ روزه، نقش حزب الله لبنان، مقاومت فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی بیش از پیش تعیین کننده، سازنده و نمایان شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز شاهدیم که ترجمان گفتمان‌ انقلاب اسلامی در عمل توسط نظام‌ جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت در منطقه محقق شده است.

 

جبهه مقاومت یکی از ستون های ثبات منطقه ای ست

امیر عبدالهیان گفت: سیاست خارجه دولت سیزدهم، یک‌ سیاست خارجی‌ مرتبط با تعامل با همه‌ بخش های جهان و ارتباط دیپلماسی با میدان و مقاومت بوده و به رهبران‌ منطقه توصیه می کنیم‌ که‌ جبهه مقاومت‌ یکی‌ از ستون های اصلی ثبات و امنیت‌ منطقه است.

 این عضو ارشد کابینه سیزدهم خاطرنشان کرد: در حوزه لغو تحریم‌ها و مقابله با توطئه دشمنان به صورت همزمان‌ دو رویکرد دنبال می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما تلاش برای بی اثر کردن‌ تحریم‌ هاست،‌افزود: در سال‌گذشته ۳۹۰‌میلیون پوند طلب ایران اسلامی از دولت انگلیس علی رغم‌ تحریم‌ها از مسیر رسمی‌ بانکی‌ دریافت شد.

وی تاکید کرد: رویکرد دوم همچنان برای لغو تحریم های ظالمانه در مسیر دیپلماسی جدی است و مذاکره یکی‌ از ابزارهای کار ماست، اما همواره به دنبال منافع ملت ایران اسلامی بوده و حقوق مسلم مردم را محقق می سازیم و از خطوط قرمز به هیچ عنوان عبور نخواهیم کرد.

 

دولت سیزدهم منافع کشور را نه به غرب و نه به شرق گره نزد  

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه ما همواره به کشور های اروپایی اعلام کردیم که‌ باید با زبان‌ احترام‌ با ملت ایران اسلامی سخن بگویید،ادامه داد: ما در دولت سیزدهم،  کشور را نه‌ به شرق و نه به غرب گره نزدیم، بلکه در مسیر استقلال نظام‌ با قدرت به‌ پیش می رویم و مسائل را نه‌ به‌ چین و نه‌ به آمریکا و نه‌ به روسیه و نه‌ به اروپا گره‌ نخواهیم زد و در عین‌ حال با هر کشوری که‌ در چارچوب‌ احترام متقابل با ایران‌ عمل کرده و منافع ملت ما را تامین کنند، تعامل خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان، عنوان کرد: دیپلماسی عزتمندانه ما به این‌ گونه است که هر جا که‌ منافعی برای ملت ایران وجود داشته باشد در عرصه دیپلماسی به دنبال آن‌ خواهیم بود.

 وی با اشاره به نقش کشورمان در محور مقاومت خاطرنشان کرد: هیچ گاه از مقاومت‌ فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت‌، بلکه تلاش می کنیم‌ درک درستی از مقاومت برای سران‌ منطقه ایجاد کنیم.

 وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هم استانی های بنده در استان سمنان، شهر دامغان و یکایک‌ شهرها و روستاهای این استان، به ولایتمداری و دینداری شهره اند.

وی از حجت الاسلام طباطبایی به عنوان یکی از مفاخر استان نام برد و اظهار کرد: شیخ سید عیسی طباطبایی را باید مجاهدی از سمنان، و دامغان‌ تا لبنان‌ نامید که در جبهه‌ مقاومت‌ نقش بسیار سازنده ای داشتند، تدین،‌ اخلاص و ولایتمداری و توجه به دغدغه مردم در لبنان از ویژگی های این علامه بزرگوار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید