عراق: نقاط مرزی مشترک با ایران از گروه‌های غیرقانونی پاکسازی شد

کدخبر: ۵۹۸۳۲۲
اقتصادنیوز: مرزبانی عراق از خروج نیروهای مسلح مخالف جمهوری اسلامی ایران از مرزهای دو کشور خبر داد.
عراق: نقاط مرزی مشترک با ایران از گروه‌های غیرقانونی پاکسازی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا فرماندهی نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق اعلام کرد که پس از درگیری با گروه‌های غیرقانونی، نقاط مرزی این کشور با ایران در استان اربیل را که در سیطره این گروه‌ها بود، بازپس گرفته شد.

در این بیانیه‌ آمده است: در چارچوب تلاش‌های فرماندهی نیروی مرزبانی عراق برای کنترل کل مرزهای این کشور با کشورهای همسایه، نیرویی از تیپ دوم مرزی و هنگ تکاوران مرزی منطقه یکم با پشتیبانی نیروهای گارد پیشمرگه توانستند نقاط مرزی بین ایران و عراق را پس از درگیری با گروه های غیرقانونی که بر نقاطی از استان اربیل سیطره یافته بودند،باز پس بگیرند.

این بیانیه اضافه کرد که فرماندهی نیروهای مرزبانی مصمم است اقتدار کشور عراق را در تمام مرزهای این کشور با کشورهای همسایه اعمال کند و پرچم عراق را در دورترین نقطه آن به اهتزاز درآورد.

پیشتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفته بود که کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفته بود: ما اقدامات لازم را برای حذف گروه های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده ایم و قانون اساسی ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهد که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اینکه روابط کشورش با ایران قوی است و این رابطه مانع استفاده از خشونت می‌شود، تاکید کرد: عراق اجازه نخواهد داد از خاک خود برای حمله به ایران توسط برخی گروه ها استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید