درگیری با گروهک‌های تروریستی در مرز ایران +جزئیات

کدخبر: ۵۹۸۳۶۲
اقتصادنیوز: فرماندهی مرزبانی عراق از درگیری با گروه‌های مسلح غیرقانونی کنترل نوار مرزی با ایران خبر داد.
درگیری با گروهک‌های تروریستی در مرز ایران +جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، از الفرات نیوز، فرماندهی مرزبانی عراق اعلام کرد که پس از درگیری‌هایی، کنترل مناطق مرزی با ایران را از دست گروه‌های قانون شکن خارج کرده است.

فرماندهی مرزبانی عراق اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌های نیروهای مرزبانی عراق برای کنترل کامل مرزها با کشورهای همسایه، نیرویی از تیپ دوم مرزی و هنگ تکاوران منطقه یکم مرزی با پشتیبانی پیشمرگه (نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق) پس از درگیری با گروه‌های غیرقانونی در حوزه استحفاظی استان اربیل، توانست نقاط مرزی در خط مرزی با ایران را به دست بگیرد.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی مرزبانی عراق مصمم است تا حاکمیت کشور را در تمامی مرزها با کشورهای همسایه اعمال کند و پرچم عراق را در اقصی نقاط آن به اهتزاز درآورد.

لازم به ذکر است که ابراهیم رئیسی چندی پیش در دیدار «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، با بیان اینکه حضور گروهک‌های تروریستی در مرز مشترک یا درون خاک عراق، به هیچ وجه از سوی ایران قابل تحمل نیست، بر لزوم اجرای کامل توافقات مربوطه تاکید کرده بود.

عراق و ایران در ماه مارس قرارداد امنیتی مرزی را امضا کردند، اقدامی که مقامات عراقی گفتند هدف اصلی آن کنترل بیشتر مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید