خبر مهم معاون رئیسی درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران

کدخبر: ۵۹۸۳۷۵
اقتصادنیوز: محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: اقدامات حقوقی برای انتقال پول های آزاد شده به کشور فراهم شده است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
خبر مهم معاون رئیسی درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، محمد دهقان (چهار شنبه۲۲ شهریور)، در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «ایالات متحده بر نحوه استفاده از پول های آزاد شده ایران نظارت دارد و اگر لازم باشد می تواند دوباره پول آزاد شده ایران را مسدود کند.» بیان کرد: درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، تفاهم شده و این تفاهم در حال اجراست و دلیلی برای اینکه این تفاهم اجرا نشود، وجود ندارد.

درخواست جدید اروپا و آمریکا از ایران

دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نقض این تفاهم از سوی طرف های مقابل وجود دارد؟ گفت: اگر نقض عهدی صورت بگیرد، نقض عهد است ولی تعهد و تفاهمی که صورت گرفته در مرحله عملیاتی است و طبق گزارش بانک مرکزی مسیر به خوبی در حال طی شدن است.

وی تأکید کرد: اقدامات حقوقی برای انتقال پول های آزاد شده به کشور فراهم شده است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

دهقان به برنامه دولت برای آزادسازی پول های بلوکه ایران در برخی از کشورها اشاره و اظهار داشت: تقاضای اعمال اصل 139 قانون اساسی را از مجلس کردیم و منتظریم که مجلس مجوز لازم را بدهد تا اقدامات حقوقی برای برخی از وجوهی که در خارج از کشور داریم را شروع کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید