حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

کدخبر: ۵۹۸۳۸۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی حملاتی هوایی در شمال عراق ۳۱ هدف را منهدم کرده است.
حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، روزهای ۱۳ و ۱۵ سپتامبر با هدف نابودی حملات تروریستی علیه ملت و نیروهای امنیتی ترکیه و نیز حفاظت از مرزهای این کشور، در شمال عراق حملات هوایی انجام داده است.

به گزارش «الفرات نیوز» وزارت دفاع ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی حملاتی هوایی در شمال عراق این ۳۱ هدف را منهدم کرده است.

ترکیه هر از چندگاهی حملات هوایی را علیه اهداف پ.ک.ک در عراق انجام می‌دهد، اما این حملات اغلب باعث زخمی شدن غیرنظامیان می‌شود.

افزایش احتمال ارسال جنگنده‌های سوخو ۳۵ به تهران!

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، در این حملات ۳۱ هدف از جمله مخفیگاه، پناهگاه و انبارهایی را منهدم کرده است که گفته می‌شود مسؤولان ارشد حزب کارگران کردستان که از نظر ترکیه گروه تروریستی محسوب می‌شود، در آنجا حضور داشتند.

این وزارتخانه ماه ژوئن هم اعلام کرد، در جریان یک عملیات امنیتی در شمال عراق دو تن را از پای درآورده است که گفته می‌شود از فرماندهان ارشد حزب کارگران کردستان هستند.

انهدام ۳۱ هدف حزب کارگران کردستان در شمال عراق توسط ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از عراق خواست، حزب کارگران کردستان را گروه تروریستی بداند زیرا این حزب از شمال عراق به عنوان پناهگاه خود استفاده می‌کند.

روابط میان بغداد و آنکارا طی سال‌های اخیر بر سر پرونده آب و حزب کارگران کردستان که مخالف ترکیه است، تیره است.

مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق صحنه حملات مکرر ترکیه است و آنکارا این حملات خود را با نیاز به مبارزه با حزب کارگران کردستان توجیه می‌کند. ترکیه اخیرا عملیات نظامی متعددی داخل خاک عراق علیه نیروهای مسلح این حزب کُرد انجام داده است که بغداد آن را رد کرده و نقض حاکمیت عراق اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید