واکنش جمهوری اسلامی به موج اخیر اخراج استادان دانشگاه

کدخبر: ۵۹۸۴۸۲
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای جمهوری اسلامی در مطلبی به انتقاد از موج اخراج استادان پرداخت.
واکنش جمهوری اسلامی به موج اخیر اخراج استادان دانشگاه

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:  قصه اخراج و تسویه برخی استادان دانشگاه چیست؟ مهمتر از این، ماجرای تدریس جناب فلان و فلان و فلان در دانشگاه چه حکایتی است؟باید باور کنیم که جای و یا در کنار بزرگان ادب فارسی فلان فرد باید بنشیند در مقام تدریس؟ در جایگاه عالمان حوزه‌های مختلف باید افرادی بنشینند که از سه پیش‌بینی‌شان چهارتایش غلط در می‌آید؟

وجود دانشگاه  به وجود ذی جود استادان برجسته است که دانشگاه متمایز و ممتاز می‌شود نه ساختمان و زمین و در و دیوار. استادان دانشگاه شریف را بگیرید هیچ شرافتی بر فلان شعبه دانشگاه در فلان نقطه دور نخواهد داشت. دانشگاه شهید بهشتی زمانی می‌تواند بهشت آفرین باشد که استادان سازنده و پژوهنده در کلاس داشته باشد. دانشگاه علامه هم به اسم علامه، پرورنده علامه‌های فردا نخواهد بود اگر از قله‌های علم و دانش و معرفت تهی گردد.

دانشگاه، با وجود فرهیختگان عالم است که دانش افزا می‌شود اما با حضور برخی نام‌ها در جایگاه استاد، نه دانش افزا، که دانش‌کاه خواهد شد. نتیجه‌اش در فردای‌های نزدیک به چشم هوش ما خواهد آمد.

دانشگاه را در مسیر "دانشکاه" قرار ندهیم. این به ضرر ایران است. هیچ‌کس هم سودی نمی‌برد در این ماجرا. یک بازی دو سر باخت است. تمامش کنیم و به احترام دانش، حتی برای استادان منتقد هم فرش قرمز پهن کنیم. بیایند و خردمندانه درس دهند و دغدغه مندانه نقد کنند. موفقیت فردا از کوچه‌های امروز می‌گذرد. تاریک نکنیم این کوچه‌ها را....

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید