هشدار ناتو درباره طولانی شدن جنگ در اوکراین

کدخبر: ۵۹۸۶۵۷
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو گفت: باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.
هشدار ناتو درباره طولانی شدن جنگ در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز یکشنبه هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم. »

وی گفت: «همه ما آرزوی صلحی سریع داریم. اگر پوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.»

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اذعان کرده تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است. علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.

اخیراً «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.

استولتنبرگ درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین گفت: «لفاظی‌های اتمی پوتین خطرناک و بی‌رحمانه است، اما ناتو برای هر تهدید و چالشی آماده است.»

کرملین همواره درباره خطر درگیری مستقیم ناتو و روسیه با توجه به تشدید درگیری‌ها در اوکراین به دلیل حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب از این کشور هشدار داده است. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  در واکنش به ارسال موشک‌های دوربُرد به اوکراین گفت اقدام احتمالی آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربُرد با مهمات خوشه‌ای به اوکراین تنها باعث تشدید تنش و افزایش تلفات خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید