موافق وزیر پیشنهادی ورزش:

ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم/ بزرگترین سرمایه گذاری هاشمی جذب معلمان ورزشی بود

کدخبر: ۵۹۸۷۵۶
رئیس فراکسیون ورزش مجلس یکی از ویژگی های مثبت هاشمی را شناخت خوب از حوزه ورزش دانست و گفت: مهندس هاشمی از رده های پایین از روستا و شهرستان گرفته تا رئیس سازمان و رئیس کمیته ملی المپیک که بالاترین مقام ورزشی در دنیا است را تجربه کرده و انتظار می رود با حمایت مجلس و دولت جایگاه خوبی را برای ورزش تعریف کند.
 ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم/  بزرگترین سرمایه گذاری هاشمی جذب معلمان ورزشی بود

به گزارش اقتصادنیوز، محمدمهدی فروردین در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه های وی گفت: موافقت خود را با بیان دلایلی اعلام می کنم؛ ما در آستانه رقابت های آسیایی قرار داریم و به هیچ عنوان زیبنده ورزش کشور نیست که وزیر ورزش نداشته باشیم یا وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته بی توجهی به حوزه ورزش صورت گرفته و امروز که رئیس جمهور فردی را از جنس ورزش معرفی کرده است، همگان باید از این اتفاق خوشحال باشیم، چرا که اهالی ورزش از این انتخاب خوشحال هستند.

وی با یادآوری اینکه امروز حال ورزش خوب نیست، گفت: ورزشی که می تواند منجر به نشاط اجتماعی شود به دلیل بی تدبیری و سوءمدیریت به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده است، بی عدالتی، تبعیض و فساد در ورزش بیداد می کند، ما نباید فقط این درخواست را از وزیر داشته باشیم که برای ساخت یک زمین ورزشی یا سالن اقدامی صورت گیرد، بلکه دغدغه ورزش باید از مجلس با نگاه به اهداف عالی این حوزه صورت گیرد.

فروردین با بیان اینکه متاسفانه قوانین مصوب مجلس در حوزه ورزش به درستی اجرا نمی شود، افزود: برای مثال هیچکدام از تبصره ها و ماده های قانون شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان به درستی اجرا نمی شود، اما مطمئنم با توجه به سوابق آقای هاشمی در وزارت آموزش و پرورش و کمیته ملی المپیک، ایشان می تواند خلأهای حوزه ورزش را با روحیه جهادی، صداقت و عدالت محوری برطرف کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس یکی از ویژگی های مثبت هاشمی را شناخت خوب از حوزه ورزش دانست و گفت: مهندس هاشمی از رده های پایین از روستا و شهرستان گرفته تا رئیس سازمان و رئیس کمیته ملی المپیک که بالاترین مقام ورزشی در دنیا است را تجربه کرده و انتظار می رود با حمایت مجلس و دولت جایگاه خوبی را برای ورزش تعریف کند.

فروردین تاکید کرد: کشور ما در اسطوره سازی بی نظیر بوده و در کنار این مسئله ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم! چرا که هیچ برنامه های برای حفظ اسطوره های ورزشی نداریم. چرا امروز پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش را رها کرده ایم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نمی کنیم. کسی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند که شناخت خوبی داشته و مدیر توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه اگر یک هزار تومانی در ورزش خرج کنیم، این هزینه نخواهد بود، بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه گذاری که آقای هاشمی انجام داد، در مقطعی که مسئولیت معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت، جذب معلمان ورزشی بود که در آن دوران ورزش دانش آموزی متحول شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بیان کرد: امروز پشتوانه ورزش ما جوانان هستند و با تعاملی که آقای هاشمی با وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها دارد می تواند از ظرفیت های مغفول مانده به خوبی استفاده کند.

وی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی هیچ نقطه تاریکی در دوران مدیریت خود ندارد و دلیلی که بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس با این قاطعیت از وی حمایت می کنم، پاکدستی، صداقت و سوابق درخشان ایشان است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان از کشتی گیران ملی پوش کشورمان که در رقابت های جهانی موفق به کسب یک مدال طلا و دو نقره شدند، تشکر کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید