خطرناک‌ترین دشمن روسیه معرفی شد

کدخبر: ۵۹۸۸۱۳
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه ، آمریکا را خطرناک ترین و سازش ناپذیرترین دشمن روسیه ارزیابی کرد و از تداوم تماس ها با سازمان سیا خبر داد.
خطرناک‌ترین دشمن روسیه معرفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرگئی ناریشکین، واشینگتن را خطرناک‌ترین و سازش‌ناپذیرترین دشمن مسکو دانست.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، هفته گذشته در گفتگو با مجله «دفاع ملی»روسیه عنوان کرد که با سازمان سیای آمریکا در تماس است.

ناریشکین عنوان کرد که با وجود افزایش عدم اطمینان در مورد نتیجه بن‌بست ژئوپلیتیکی بین روسیه و غرب، چنین ارتباطاتی می‌تواند به کاهش تنش‌های غیرضروری بین دو کشور  کمک کند.

ناریشکین در پاسخ به این سوال که آیا بین دو سرویس اطلاعاتی روسیه و آمریکا هنوز هم ارتباط مستقیمی وجود دارد گفت: مذاکرات بین سرویس اطلاعات خارجی دو کشور اگرچه کم است اما روند منظمی دارد.

رئیس سازمان جاسوسی روسیه بدون افشای تعداد دفعاتی که بین دو سرویس اطلاعاتی ارتباط شکل گرفته افزود: گفت و گوهای بین‌المللی به خودی خود مفید هستند به خصوص اگر برای کاهش تنش‌های بین‌المللی و رفع سوتفاهمات بین کشورها باشند.  

ناریشکین در نوامبر سال ۲۰۲۲ با همتای آمریکایی خود، ویلیام برنز به صورت رو در رو دیدار و صحبت کرد. دیدار این دو رئیس اطلاعاتی در آنکارای ترکیه انجام شد. در جریان دیدار شکل گرفته کاخ سفید عنوان کرد که بحث مقامات دو کشور تنها در زمینه عواقب مربوط به استفاده از سلاح های هسته‌ای بوده و هیچ بحث دیگری در زمینه جنگ اوکراین بین دو کشور انجام نگرفته است.

پس از آن، در جریان دیداری که برنز با مقامات روسی در ماه فوریه انجام داد، از گفت‌وگوهای انجام گرفته شده با مقامات روس، ابراز ناراحتی کرده و حتی رئیس سازمان جاسوسی روسیه را به داشتن «نگرش های بسیار تندرو» و «احساسات خودخواهانه» متهم کرد.

با این حال ناریشکین در مصاحبه خود با مجله «دفاع ملی» عنوان کرد که وی تنها منافع ژئوپلتیک روسیه در اوکراین را برای همتای آمریکایی‌اش توضیح داده است.

ناریشکین عنوان کرد که مقامات آمریکایی حتی در استفاده از کلیشه‌های ایدئولوژیک در گفتگوهای تجاری خود دچار شکست و ناکامی شده اند. وی واشنگتن را خطرناک‌ترین و سازش ناپذیرترین دشمن مسکو دانست.

ناریشکین واشینگتن را متهم کرد که قصد دارد روسیه را در جریان جنگ اوکراین، یک بازیگر شکست خورده نشان دهد.

وی با انتقاد از سیاست‌های غرب افزود که ایده اعمال «انزوای بین المللی» علیه روسیه در جهان چندقطبی چیزی جز یک «تحریف نادرست» نیست و البته که اکنون جهان با افزایش قابل توجه عدم قطعیت در قالب روابط آمریکا و روسیه با محوریت اوکراین روبروست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید