ازسوی وزارت خارجه روسیه؛

بیانیه مهم وزارت خارجه روسیه / سفیر فرانسه احضار شد

کدخبر: ۵۹۸۸۸۸
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه امروز در اعتراض به اقدامات «تبعیض‌ آمیز و آشکارا روسیه‌هراسانه» مقامات فرانسوی علیه روزنامه‌نگاران روسی در نشست اخیر گروه- ۲۰ در دهلی‌نو، سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرد.
بیانیه مهم وزارت خارجه روسیه / سفیر فرانسه احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «پیر لوی» (Pierre Levy) سفیر فرانسه را امروز دوشنبه احضار کرده تا نسبت به اقدامات «تبعیض‌ آمیز و آشکارا روسیه هراسانه» مقامات فرانسوی علیه روزنامه‌ نگاران روسی در نشست اخیر گروه- ۲۰ در دهلی نو اعتراض کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط آمده است که خبرنگاران ریانووستی و سردبیر روسیه نیوز از دسترسی به کنفرانس مطبوعاتی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه «بی ادبانه محروم شدند».

انتقاد تند سخنگوی کرملین از شورای امنیت!

مسکو اضافه کرد که سفیر فرانسه در روسیه، به دلیل عدم تمایل پاریس به عذرخواهی از اقدامات خود در قبال خبرنگاران روس به وزارت خارجه احضار شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی در راستای کارزار سیاست پاریس است که مدت ها قبل از شروع عملیات ویژه نظامی (در اوکراین) برای مبارزه با مخالفان راه اندازی شده است (پاریس رسانه های روسی را در زمره مخالفین خود می پندارند).

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته به عدم اجازه ورود خبرنگاران این کشور به کنفرانس مطبوعاتی «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه واکنش نشان داد و تصریح کرد که پاریس باید از روسیه عذرخواهی کند.

ادعای جنجالی علی اف درباره اقدام ارمنستان علیه مردم آذربایجان

«ماریا زاخارووا» در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: روسیه این حادثه را دلیل آشکاری بر نژادپرستی و ملی گرایی افراطی می‌داند، زیرا این رفتار بر اساس اقدام تبعیض آمیز پاریس استوار شده است. ما خواستار عذرخواهی کاخ الیزه از نمایندگان رسانه ها هستیم. چنین سیاستی که آغشته به دروغ، تکبر و مجموعه ای از انحصارطلبی ها است، در نهایت علیه حامیان آن نتیجه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید