انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا: 50 سال ما را پشت در نگه داشتند/ هیچ نیازی به شما نداریم

کدخبر: ۵۹۸۹۹۶
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از نپذیرفتن درخواست ۵۰ ساله عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا تأکید کرد این کشور هیچ نیازی به این اتحادیه ندارد.
انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا: 50 سال ما را پشت در نگه داشتند/ هیچ نیازی به شما نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا به سر می‌برد در گفت‌وگویی اعلام کرد ترکیه هرگز نیازی به کمک یا حمایت اتحادیه اروپا نداشته است.

اردوغان در پاسخ به پرسشِ خبرنگار شبکه «پی‌بی‌اس» آمریکا که پرسید آیا ترکیه فرآیند پیوستن به ا تحادیه اروپا را رها می‌کند گفت: اگر اتحادیه اروپا تصمیم مثبتی اتخاذ کند، ما استقبال می‌کنیم. ۵۰ سال است که آنها ترکیه را در دروازه‌های اتحادیه اروپا نگه داشته‌اند.

وی همچنین افزود: ما همیشه کشور خودکفایی بوده‌ایم و هرگز نیاز به کمک یا حمایت اتحادیه اروپا نداشته‌ایم.ما به این کمک نیاز نداریم.

اردوغان هفته پیش نیز اعلام کرد که ممکن است آنکارا از پیشنهادش برای پیوستن به اتحادیه اروپا صرف نظر کند.وی در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از ترکیه جدا شود. ترکیه درباره گزارش اخیر پارلمان اروپا که در آن از عدم پیشرفت آنکارا در چندین حوزه جهت احیای مذاکرات عضویت در این بلوک، انتقاد شده بود، ارزیابی خود را انجام خواهد داد. بعد از این ارزیابی‌ها، شاید اگر لازم باشد با اتحادیه اروپا قطع همکاری کنیم.

ترکیه بیش از دو دهه است که به‌دنبال عضویت در این بلوک ۲۷ عضوی است؛ با این حال، روند الحاق این کشور به اتحادیه اروپا به دلیل اختلافات بین آنکارا و بروکسل پیشرفت چندانی نداشته و مذاکرات الحاق از سال ۲۰۱۸ متوقف شده است.

ترکیه در سال ۱۹۸۷ درخواست رسمی برای عضویت در اتحادیه اروپا ارائه کرد و مذاکرات عضویت به طور رسمی در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، اما سال‌ها پیش متوقف شد و این توقف هم‌زمان شد با افزایش تنش‌ها در روابط بروکسل و آنکارا پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در ترکیه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید