داستان ادامه‌دار دارایی‌های مسدودشده در سئول

درخواست جدید ایران از کره‌جنوبی!

کدخبر: ۵۹۹۱۳۸
اقتصادنیوز: ایران پس از دریافت دارایی‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی، از این کشور درخواست دیگری مطرح کرد.
درخواست جدید ایران از کره‌جنوبی!

به گزارش اقتصادنیوز یک رسانه کره‌ای مدعی شده، پس از رفع مسدودیت دارایی‌های ایران در سئول در پی توافق مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران، ایران در حال بررسی سود حاصل از این دارایی‌های در دوره بلوکه شدن آن‌ها است.

اکوایران در این باره نوشت: خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از منابع خود در روز سه‌شنبه نوشت، پس از رفع مسدودیت دارایی‌های ایران در سئول در پی توافق مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران، ایران در حال بررسی سود حاصل از این دارایی‌های در دوره بلوکه شدن آن‌ها است. کره‌جنوبی به دلیل ترس از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، اجازه دسترسی تهران به حدود 6 میلیارد دلار از دارایی خود را نمی‌داد.

به گفته منابع دیپلماتیک ایران، مقامات تهران بررسی حقوقی دریافت سود برای وجوهی را که قبلاً توسط بانک کره، بانک صنعتی کره و بانک ووری طی چهار سال گذشته مسدود شده بود، آغاز کرده‌اند.

یک مقام دولتی ایران که نخواست نامش فاش شود، گفت که موسسات مالی کره جنوبی به واسطه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، به‌طور غیرمنصفانه از این منابع سود کسب کرده‌اند. این مقام گفت طبیعی است که آن‌ها باید سود را به صاحب وجوه برگردانند.

در همین حال، یک مقام وزارت خارجه سئول گفت که این اقدام ایران «با روح توافق بین کشورهای مربوطه هم‌خوانی ندارد». این مقام سئول گفت: «تمام جزئیات مربوط به انتقال وجوه مسدود شده بر اساس توافقات با کشورهای مربوطه از جمله ایران انجام شده است».

روابط بین کره جنوبی و ایران طی این سال‌ها دچار تنش شده بود، زیرا جمهوری اسلامی خواستار انتقال پول‌های مسدود شده خود شده بود. این تقاضا چالشی دیپلماتیک برای سئول ایجاد کرده بود که هم‌زمان به دنبال تقویت اتحاد پیمانی خود با واشنگتن و مشارکت اقتصادی با تهران بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید