انتقام دیپلماتیک اوکراین از روسیه /زیرآب‌زنی هسته‌ای در سازمان ملل!

کدخبر: ۵۹۹۱۸۶
وزیر خارجه اوکراین پس از دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر درخواست اوکراین برای پایان دادن به آنچه «باج‌خواهی هسته‌ای» روسیه در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا خواند را تکرار کرد.
انتقام دیپلماتیک اوکراین از روسیه /زیرآب‌زنی هسته‌ای در سازمان ملل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین پس از دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیویورک بار دیگر درخواست اوکراین برای پایان دادن به آنچه «باج‌خواهی هسته‌ای» روسیه در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا خواند را تکرار کرد.

کولبا در حساب رسمی خود در شبکه «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «روسیه باید به باج‌خواهی هسته‌ای خود پایان دهد و از  نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا خارج شود تا ایمنی و امنیت هسته‌ای در اوکراین و اروپا را احیا کند».

ساعاتی پیش از آن نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین درجریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که روسیه نیروگاه‌های دیگر کشورها را به «بمب‌های کثیف» تبدیل می‌کند.

وی افزود: «روسیه در حال استفاده از انرژی هسته‌ای است. نه تنها فناوری‌های غیرقابل اعتماد ساخت نیروگاه هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد، بلکه نیروگاه‌های دیگر کشورها را نیز به بمب‌های کثیف واقعی تبدیل می‌کند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید