حاج علی‌اکبری، امام جمعه تهران:

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نمونه دیپلماسی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود

کدخبر: ۵۹۹۶۵۴
اقتصادنیوز: امام جمعه تهران گفت: سفر رئیس‌جمهور نمونه دیپلماسی مقاومتی و مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود و در قامت نماینده ملت ایران با عزت و صلابت در برابر رسانه‌ها و ملت‌ها قرار گرفت و صدای رسای ملت ایران، انقلاب و جهان اسلام و شهیدان ما شد.
سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نمونه دیپلماسی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «حاج علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه (31 شهریور) با بیان اینکه ما همچنان از عظمت اربعین و طلوع خورشید هدایت حسینی از اربعین متحریم، گفت: این حرکت انسان‌ساز و تمدن‌ساز و جامعه‌ساز است؛ بر امت اسلامی داشتن این لطف بزرگ گوارا باد و فرصت را مغتنم می‌شمارم بنده هم به نمایندگی از شما مردم عزیز از مسئولین و دولت کشور برادر عراق از مردم کریم و مهمان‌نواز عراق و همه طوایف و حشدالشعبی صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم سالهای آینده توفیق بیشتری نصیب عزیزان شود.

وی افزود: امسال توسعه خدمات و محبت‌ها واضح‌تر بود و امید داریم مسئولان ما و مردم عزیزمان در استقبال خوب و شایسته از مردم عراق به حرم‌های مطهر تشریف‌فرما می‌شوند، استقبال بهتری کنیم. 

حاج علی‌اکبری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: همه دفاع مقدس به نام اسلام و اهل‌بیت بود و ترکیب نیروها و لشکرها وقتی بر محور مناطق و محلات و مساجد بود یک فضای زیست اجتماعی مبتنی بر هویت ملت عزیز ایران و مظهر یک انسجام ملی و یک صفحه بزرگ رنگارنگ از تجلی هویت اسلامی و ایرانی بود. 

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: ما این مسیر را با همین مردم و هدایت الهی و آسمانی امام عظیم الشان طی کردیم و قله‌هایی را فتح کرده و در آستانه فتح قله‌های جدیدی است. فتح قله با تکیه بر این میراث بزرگ و نقشه راه میسر است. کارگاه تربیت کادر انقلاب و انسان‌های عارف و مومن و رشید و میدان تجلی عقلانیت و دانش جوانان رشید در جنگی طولانی بود که ایمان مردم ما ظهور کرد و مردمی‌ترین دفاع را پیش روی ما گذاشت.

وی با بیان اینکه جنگ ادامه دارد و دشمنان همان دشمنان‌اند ولی پیچیده‌تر، گفت: توفیق ما مشروط بر این جنگ عظیم و میراث بزرگی است که همیشه تاریخ ما را می‌تواند بسازد. سفر رئیس‌جمهور نمونه دیپلماسی مقاومتی و مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود و در قامت نماینده ملت ایران با عزت و صلابت در برابر رسانه‌ها و ملت‌ها قرار گرفت و صدای رسای ملت ایران، انقلاب و جهان اسلام  و شهیدان ما شد؛ این دیپلماسی موجب تبادل زندانیان و آزادی الواح تاریخی و رسوایی آن صهیونیست در سالن سازمان ملل شد و ضدانقلاب رسواتر که در برابر در سازمان ملل چه رسوایی به بار آورده بودند. 

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: این نسخه (دفاع مقدس)  در مسائل دفاعی کشور را به باز دارندگی رساند. رژه امروز نیروهای مسلح ساعت‌ها طول کشید که نماد مقاومت و پیشرفت ملت ایران است و همین نسخه باید در حوزه علم و دانش پیش رود. همین نسخه باید در حوزه فرهنگ تقویت شود و فرهنگ عمومی با نسخه دفاع مقدس فاصله دارد. در بخش اقتصاد هم به همین روش نیاز داریم.  فردا اولین روز بازگشایی مدارس است و نسخه تربیت شایسته از دل این دفاع مقدس شروع می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید