واکنش حماس به اظهارات «بی‌بی» در سازمان ملل

کدخبر: ۵۹۹۷۰۰
اقتصادنیوز: حماس در واکنش به اظهارات نتانیاهو درخصوص عادی سازی روابط اعراب با این رژیم گفت: سازش با رژیم اشغالگر باعث شد که وی در سخنرانی‌اش لحن قلدرمآبانه‌ای علیه فلسطینی‌ها در پیش بگیرد.
واکنش حماس به اظهارات «بی‌بی» در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در این باره اظهار کرد: نتانیاهو در سخنرانی خود به دلیل عادی سازی روابط و توافقات منعقد شده در این زمینه، قلدرمآبی بی‌سابقه‌ای را علیه ملت فلسطین نشان داد.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، قاسم گفت: اشاره نتانیاهو به اثرات مثبت عادی سازی بر رژیم صهیونیستی موید آن است که این مسیر تنها منافع اشغالگران را تامین می‌کند و تهدیدی واقعی برای مساله فلسطین است.

استقبال امیرعبداللهیان از گفت‌وگوهای سیاسی عربستان و یمن

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر به سوء استفاده از روند عادی سازی روابط برای تشدید تجاوزات خود به امت ما با هدف از بین بردن حضور فلسطین ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند تا رویاهای راست صهیونیستی را بر اساس توافقات عادی سازی عملی کند.

قاسم از انسان‌های آزاده امت عربی و اسلامی خواست تا مقاومت خود را در برابر عادی سازی با رژیم صهیونیستی تشدید و فراخوان برای تحریم آن را تقویت کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هدف تبلیغ توافق عادی سازی روابط و جذب اعراب به آن، گفت: (رژیم) اسرائیل منافع مشترک زیادی با کشورهای عربی دارد که امکان برقراری صلح گسترده‌تر را فراهم می‌کند. صلح با کشورهای عربی شانس دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: فلسطینی‌ها نباید حق وتوی توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان ما با کشورهای عربی را داشته باشند.

نتانیاهو بار دیگر در ادامه تقلاهای اخیرش برای نزدیک نشان دادن امضای توافقی برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و عربستان سعودی نیز مدعی شد: در حال نزدیک شدن به امضای توافق با عربستان سعودی هستیم. توافق با عربستان راه را برای صلح در سراسر منطقه باز خواهد کرد.

حملات شدید جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه

وی ادامه داد: سازش میان عربستان سعودی و اسرائیل خاورمیانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

نتانیاهو که به دلیل اقدامات جنجالی‌ کابینه اش مغضوب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن اختلافات تل‌آویو و واشنگتن، گفت: می‌توانیم تحت رهبری بایدن با عربستان به توافق برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید