سناتور معروف آمریکایی رشوه بگیر از آب درآمد!

کدخبر: ۵۹۹۷۳۰
اقتصادنیوز: باب منندز، سناتور ارشد آمریکایی و همسرش به دریافت رشوه از مصر متهم شدند.
سناتور معروف آمریکایی رشوه بگیر از آب درآمد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کیفرخواستی علیه منندز، سناتور شناخته‌شده دموکرات، و همسرش به اتهام دریافت صدها هزار دلار رشوه صادر شده است.

گفته شده که بر مبنای شواهد و مدارک، منندز و همسرش شمش‌های متعدد طلا و پول نقد از بازرگانان مصری پذیرفته‌اند.

براساس اظهارات دادستان‌های این پرونده، منندز به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و همسرش بخش بزرگی از مبالغ رشوه را بابت حمایت مخفیانه از منافع دولت مصر پذیرفته‌اند. این سناتور دموکرات آمریکایی و همسرش تمام اتهام‌ها را رد کرده‌اند. در حال حاضر سه اتهام مجرمانه علیه سناتور معورف آمریکایی و همسرش مطرح شده است: دریافت رشوه، کلاهبرداری و اخاذی، و سوء‌استفاده از اعتماد عمومی.

وزارت دادگستری نام بازرگانان رشوه دهنده در این پرونده را وائل حنا، خوزه اوریبه، و فرد دبس اعلام کرده است. بر اساس کیفرخواست، زوج منندز علاوه بر حمایت از دولت مصر، از منافع این سه تاجر حمایت کرده‌اند.

مأموران وزارت دادگستری اعلام کردند یک خودور گرانقیمت مرسدس بنز نیز که خوزه اوریبه، یکی از تجار نیوجرزی، به باب منندز اهدا کرده بود در پارکینگ خانه این زوج پیدا شد.

پرونده رشوه گیری این سناتور آمریکایی می‌تواند تلاش دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت شکننده خود در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در سال آینده را پیچیده و سخت کند.

از سوی دیگر، «چاک شومر»، رهبر اکثریت دموکرات سنا در بیانیه‌ای گفت که منندز به طور موقت از سمت خود به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا تا زمانی که این پرونده حل و فصل شود، کناره گیری کرده است. او افزود که منندز از حق رسیدگی عادلانه برخوردار است.

منندز همچنین متحد مهمی برای «جو بایدن»، رئیس جمهور دموکرات بود، زیرا رئیس‌جمهور آمریکا تلاش دارد تا نفوذ ایالات متحده را در صحنه جهانی بازگرداند، حمایت کنگره را از کمک‌های کنگره به اوکراین جلب کند و علیه چین در حال رشد اقداماتی انجام دهد.

«فیل مورفی»، فرماندار دموکرات نیوجرسی و همچنین چند تن دیگر از مقامات ایالتی دموکرات و اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده از منندز خواستند تا به طور کامل از سنا استعفا دهد. مورفی - که در صورت استعفای منندز جانشین موقت منندز را منصوب می‌کند - در بیانیه‌ای گفت: «واقعیت های ادعا شده در این پرونده به قدری جدی است که صلاحیت سناتور منندز برای نمایندگی مردم ایالت ما را به خطر می‌اندازد.»

دادستان‌ها به دنبال توقیف دارایی‌های منندز از جمله خانه‌اش در نیوجرسی، مرسدس بنز ۲۰۱۹ کانورتیبل و حدود ۵۶۶۰۰۰ دلار پول نقد، شمش‌های طلا و وجوه از یک حساب بانکی هستند.

قوانین دموکراتیک سنا هر عضوی را که به جنایت متهم می‌شود ملزم می‌کند که از سمت خود کناره گیری کند، اگرچه در صورت بی گناهی می‌تواند دوباره به مقام خود بازگردد. انتظار می‌رود سناتور بن کاردین دوباره به عنوان رئیس روابط خارجی سنا وارد شود، همانطور که او یکبار دیگر در سال ۲۰۱۵ نیز پس از متهم شدن منندز سکان کمیته روابط خارجی را بدست گرفته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید