زمان توافق اسرائیل و عربستان

کدخبر: ۵۹۹۸۱۰
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌هایش برای نزدیک جلوه دادن امضای توافق عادی سازی روابط با ریاض گفت که فرصت برای چنین اتفاقی طی چند ماه پیش‌رو فراهم است.
زمان توافق اسرائیل و عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» آمریکا در این باره گفت: ما هر روز به صلح نزدیک می‌شویم و یک فرصت برای تحقق این هدف طی چند ماه آتی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: اگر طی این چند ماه به صلح دست نیابیم، به چند سال دیگر موکول خواهد شد.

نتانیاهو ادامه داد: در شرایطی که سران آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل مشتاق دستیابی به نتیجه هستند، احتمال موفقیت افزایش می‌یابد.

نتانیاهو افزود: فلسطینی‌ها باید بخشی از توافق باشند و آنها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوال فاکس نیوز درباره وجود اختلافات در میان اعضای کابینه در مسیر دستیابی به توافق نامه عادی سازی روابط با عربستان نیز تصریح کرد که امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر نمی‌اندازد و همه در هر توافق شرکت خواهند کرد.

نتانیاهو در این باره افزود: من با اعضای ائتلاف اختلاف نظراتی دارم؛ اما می‌توانیم بر موانع غلبه کنیم و به موفقیت برسیم. این صلح، کریدوری را از آسیا به اروپا ایجاد می‌کند و من در حال انجام این کار هستم و رسیدن به این هدف امکان پذیر است. می‌توان تاریخ را رقم زد و به یک دستاورد بزرگ به سمت یک خلق یک خاورمیانه جدید و انتقال از اسرائیل به قاره‌های دیگر دست یافت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ازسرگیری روابط میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خوشبینی گفت: فکر نمی‌کنم سعودی‌ها نظرشان را درباره ایران تغییر دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید