تحلیل رئیسی از اعتراضات ایران در گفت‌وگو با فرید زکریا

کدخبر: ۶۰۰۰۷۲
اقتصادنیوز: سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در گفت‌وگو با فرید زکریا تحلیل خود را از اعتراضات سال پیش ایران را ارائه کرد.
تحلیل رئیسی از اعتراضات ایران در گفت‌وگو با فرید زکریا

به گزارش اقتصادنیوز ، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان که یکشنبه پخش شد گفت که قدرت‌های غربی پشت اعتراضات علیه حجاب اجباری در ایران هستند.

اکوایران در این باره به نقل از پولیتیکو، نوشت: رئیسی به فرید زکریا از سی‌ان‌ان گفت که ناآرامی‌ها در کشور، نتیجه تحریکات خارجی است. وی گفت: «مردم ایران به هیچ وجه از کسانی که در خیابان‌های ایران آشوب کردند حمایت نکردند.»

رئیسی در برنامه جی‌پی‌اس فرید زکریا گفت: «مردم ایران روشن فکر هستند، اهل ایمان هستند، مردمانی معنوی هستند و عمیقاً درک می‌کنند که ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی به حقوق و حجاب آن‌ها اهمیت نمی دهند. اما زندگی با احترام به زنان صدها و صدها سال در ایران وجود دارد.»

رئیسی علاوه بر محکومیت دولت‌های غربی، رسانه‌های غربی را نیز مقصر دانست. وی گفت: «آنچه در سال گذشته رخ داد، یک جنگ به راه افتاده توسط دشمن در رسانه‌ها بود. من نمی‌خواهم نام شبکه‌های تلویزیونی یا شبکه‌های خبری را ببرم، ولی شبکه‌هایی که مقر آن‌ها در سه کشور اروپایی و در ایالات متحده آمریکا است و به صورت 24 ساعته اخبار پخش می‌کنند. آنها آشکارا تاکتیک‌‌های ترور را آموزش می‌دهند.»

زکریا که اشاره کرد در هند به عنوان یک مسلمان بزرگ شده است، خاطرنشان کرد که قوانین ایران حتی در جهان اسلام به‌طور غیرمعمولی سخت‌گیرانه است. زکریا گفت: «ده‌ها کشور اسلامی وجود دارد که حکومت‌های آن بسیار متدین و معتقد به اسلام و پایبند هستند و این [حجاب اجباری] را باور ندارند.»

رئیسی که به عنوان رئیس جمهوری اسلامی، نسبت به این اظهارات بی‌تفاوت به نظر می‌رسید، گفت: «مسئله اساسی این است که امروز در جمهوری اسلامی حجاب یک قانون است. و وقتی موضوعی جزء قانون شد، همه باید به قانون پایبند باشند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید