پیام مهم بایدن به نخست وزیر ارمنستان

کدخبر: ۶۰۰۲۹۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در موضعی صریح در پیامی به «پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، پس از تنش به وجود آمده در روابط مسکو و ایروان اعلام کرد که ما به تقویت همکاری خود با ایروان پایبند هستیم.
پیام مهم بایدن به نخست وزیر ارمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پیامی به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از تعهد واشنگتن در ادامه حمایت از ایروان در تنش در منطقه قفقاز و از پایبندی این کشور در تقویت همکاری امنیتی فیمابین خبر داد.

روسیا الیوم گزارش داد، دبیرخانه شورای وزیران ارمنستان با صدور اطلاعیه‌ای محتوای نامه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پایبندی این کشور در حمایت از ایروان درباره تحولات جاری در تنش مرزی میان آذربایجان و ارمنستان را منتشر کرد.

بی‌وفایی پوتین؛ ناامیدی یک متحد دیگر روسیه!

در این نامه، جو بایدن خطاب به نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان آمده است که: «ایالات متحده متعهد به همکاری با دولت شما برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از خشونت اخیر است که خانم سامانتا پاور (رئیس آژانس توسعه بین‌المللی) به تفصیل با شما صحبت خواهد کرد. همچنین به تقویت همکاری خود در زمینه انرژی و امنیت با توجه به رزمایش‌های نظامی اخیر فیمابین ادامه خواهد داد.»

بایدن همچنین در نامه خود به نخست وزیر ارمنستان گفت: «از تلاش‌های ارمنستان برای تحقق حاکمیت در این کشور و حفظ تمامیت ارضی حمایت می‌کنیم.»

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پیام خود به نخست‌وزیر ارمنستان را پس از تنش بوجود آمده در روابط مسکو و ایروان فرستاده است.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه به دنبال انتقادت نخست‌وزیر ارمنستان از مسکو اعلام کرد که پاشینیان با عنوان کردن اظهارات ضد روسی تلاش می‌کند بر شکست‌های خارجی و داخلی خود سرپوش بگذارد.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارمنستان با تلاش برای قطع روابط با روسیه و تبدیل ایروان به گروگان حقه‌های غرب، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین درباره اظهارات مقامات ارمنستان درباره نقش «تحریک‌آمیز» روسیه در اعتراضات ارمنستان اعلام کرد که این ادعاها کاملاً نادرست است.

ادعای اوکراین درباره کشته شدن مقام بلندپایه نظامی روسیه/ مسکو تایید کرد؟

گفتنی است اخیراً آمریکا رزمایش ۱۰ روزه مشترکی با ارمنستان در خاک این کشور از ۱۱ سپتامبر جاری تا ۲۰ ماه جاری میلادی برگزار کرد.

پیشتر، دیمتری بیسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این رزمایش، اقدام مقامات دولتی ارمنستان در برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا را در شرایط کنونی نگران کننده توصیف کرد و تاکید کرد که مسکو به مأموریت محوله خود به عنوان ضامن امنیتی در منطقه قفقاز و سیاست سازنده خود در رفع تنش میان ایروان و باکو ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید