هشدار روسیه به آمریکا / هراس مسکو از نزدیکی ایروان واشنگتن

کدخبر: ۶۰۰۴۳۱
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: مسکو انتظار دارد واشنگتن از سخنان و اقدامات خطرناکی که منجر به افزایش احساسات ضد روسی در ارمنستان می‌شود، خودداری کند.
هشدار روسیه به آمریکا / هراس مسکو از نزدیکی ایروان واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده با انتشار پیامی در کانال تلگرامی سفارت روسیه، با اشاره به ادعای نمایندگان دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه شریک امنیتی قابل اعتمادی برای ارمنستان نیست، خاطرنشان کرد: از واشنگتن می خواهیم که از سخنان و اقدامات بسیار خطرناکی که منجر به افزایش احساسات ضد روسی غیرواقعی در ارمنستان می شود، خودداری کند.

براساس اعلام از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه تصریح کرد: آنها با این اقدامات تایید می‌کنند که هدف ایالات متحده و متحدانش، عادی شدن اوضاع و پیشرفتی مسالمت‌آمیز در قفقاز جنوبی نیست، بلکه وارد کردن آسیبی راهبردی به روسیه و بی ثبات‌کردن منطقه اوراسیا به طور عمدی با هدف بیرون راندن ما از این منطقه است.

آنتونوف اظهار کرد: آمریکایی‌ها به طور موثر با ادعاهای آشکار و غیرسازنده، سیاستمداران ارمنستانی را که به دنبال راهی برای سلب مسئولیت‌ شکست‌های خود در سیاست داخلی و خارجی هستند، همراهی می‌کنند.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه روسیه متحد قابل اعتمادی برای ارمنستان بوده و هست، گفت: مسکو همواره درصدد ارائه کمک‌های لازم به این کشور برادر، از جمله با اعزام نیروهای حافظ صلح خود به قره باغ بوده است.

وی ادامه داد: این واقعیت که نیروهای حافظ صلح روسی در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده‌اند، تاکید دوباره‌ای بر تمایل روسیه برای اتخاذ تصمیماتی سخت به منظور دستیابی به صلح بین مردم آذربایجان و ارمنستان است.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد روسیه ثابت کرده که در مسئله مربوط به قره باغ کوهستانی، شریک غیرقابل اعتمادی است.

همچنین نخست وزیر ارمنستان به تازگی در تازه ترین موضعگیری خود درباره وضعیت قره باغ، جمهوری آذربایجان را به «پاکسازی قومی» و روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت ارامنه در این منطقه متهم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید