همکاری آمریکا با اوکراین و اروپا برای تولید تسلیحات نظامی

کدخبر: ۶۰۰۵۳۷
اقتصادنیوز: معاون تأمین و لجستیک پنتاگون اظهار کرد که به‌زودی تولید مشترک تسلیحات با اتحادیه اروپا، اوکراین و استرالیا آغاز می‌شود.
همکاری آمریکا با اوکراین و اروپا برای تولید تسلیحات نظامی

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از فارس، «ویلیام لاپلانت» معاون تأمین و لجستیک وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن در حال آغاز تولید مشترک تجهیزات نظامی با کشورهای خارجی از جمله اوکراین، اتحادیه اروپا و استرالیا است.

لاپلانت طی سخنرانی در همایش اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن» توضیح داد: «ما تولید مشترک تسلیحات را با استرالیا آغاز خواهیم کرد، همین امر در مورد اروپا نیز صدق می‌کند. ما حتی در حال راه‌اندازی خط تولید مشترک با اوکراینی‌ها در کشورشان هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی یادآور شد که در اجلاس سران ناتو در لیتوانی، به همکاری‌های بین‌المللی برای تولید و تامین تسلیحات اهمیت زیادی داده شد زیرا توسعه در این راستا اهمیت زیادی برای ناتو خواهد داشت.

این مقام پنتاگون در بخش دیگری از صحبت‌هایش هشدار داد که توقف احتمالی بودجه دولت آمریکا، بر آزمایش تسلیحات برای اوکراین در جنگ با روسیه تأثیر خواهد گذاشت.

طبق این گزارش، ‌لاپلانت اظهار داشت: «هفته آینده آزمایش تجهیزات برای اوکراین انجام می‌شود، اما اگر توافقی (برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا) به شکلی صورت نگیرد، آزمایش‌ها انجام نخواهد شد».

روز سه‌شنبه، کاخ سفید هشدار داد که موضع جمهوری‌خواهان می‌تواند منجر به تعطیلی دولت شود که بیش از یک میلیون پرسنل نظامی آمریکا را بدون حقوق باقی می‌گذارد و این به نوبه خود خطر تضعیف امنیت ملی را به دنبال دارد.

به نوشته اسپوتنیک، کنگره آمریکا نیز برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت، باید قبل از پایان سال مالی جاری که در اول اکتبر منقضی می‌شود، بودجه کامل یا کوتاه‌مدت کشور را تصویب کند.

پیش از این، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید هشدار داد که اگر دولت فدرال تعطیل شود، واشنگتن تنها برای چند هفته اندک می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند. 

تیتر یک
کارگزاری مفید