کره شمالی نگران روسیه شد/ هشدار پیونگ‌ یانگ به سئول درباره تحریم مسکو

کدخبر: ۶۰۰۵۵۸
اقتصادنیوز: نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت که کره جنوبی عملا مستعمره نظامی ایالات متحده است و حق مداخله در روابط دوستانه بین مسکو و پیونگ یانگ را ندارد.
کره شمالی نگران روسیه شد/ هشدار پیونگ‌ یانگ به سئول درباره تحریم مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سونگ با بیان اینکه یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در همین مکان به‌طور غیرمنطقی اقدامات عادلانه و مشروع ما برای ارتقای توان دفاعی ملی‌مان را محکوم کرد، افزود: وی حتی تا آنجا پیش رفت که اظهارات تحریک‌آمیزی در مورد توسعه عادی روابط همکاری میان ما با کشورهای همسایه و دوست‌مان را مطرح کرد.

نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: توسعه روابط برابر و متقابل بین دولت‌های مستقل، موضوعی نیست که سئول در آن مداخله کند زیرا واشنگتن، کره جنوبی را به معنای واقعی کلمه به مستعمره نظامی خود تبدیل کرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، یون سوک یول در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که سئول محموله‌های تسلیحاتی کره شمالی در ازای فناوری‌های نظامی روسیه را یک تحریک مستقیم خواهد دانست و مسکو را با عواقب و تحریم‌های ناشی از این کار تهدید کرد.

در پاسخ به این سخنان رئیس جمهور کره جنوبی، سفارت روسیه در سئول تاکید کرد که مسکو به تمام تعهدات بین‌المللی از جمله تعهدات مربوط به روابط با همسایه خوب و شریک دیرینه‌اش (کره شمالی) پایبند است.

در همین ارتباط، خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی را ناشی از جهل سیاسی وی دانست و تاکید کرد: توسعه همکاری‌ها، حق مشروع هر کشور مستقل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید