در دیدار سناتور رومانیایی با نخست وزیر عراق چه گذشت؟ / یک پیام مهم به السودانی

کدخبر: ۶۰۰۷۰۳
اقتصادنیوز: سناتور رومانیایی در دیدار با نخست وزیر عراق، پیامی از سوی نخست وزیر کشورش به السودانی برای سفر به بخارست (پایتخت رومانی) تقدیم کرد.
در دیدار سناتور رومانیایی با نخست وزیر عراق چه گذشت؟ / یک پیام مهم به السودانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در دفترش از تیتوس کور لاتسیان، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای رومانی و هیئت همراه وی استقبال کرد.

پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق گزارش داد، رئیس هیئت رومانیایی در این دیدار دعوت نامه ای از سوی نخست وزیر کشورش به السودانی برای سفر به بخارست (پایتخت رومانی) تقدیم کرد.

حزب‌الله لبنان یک بیانیه صادر کرد

بر اساس این گزارش، در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه دو کشور و تحکیم همکاری ها در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین بر اهمیت از سرگیری کار کمیته دوجانبه میان عراق و رومانی به نحوی که منافع دو کشور و مردم آنها تامین شود، تاکید شد.

السودانی ضمن اشاره به عمق روابط تاریخی عراق و رومانی و اهمیت توسعه آن، بر امکان مشارکت شرکت های رومانیایی در پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری عمده و استراتژیک در عراق، از جمله پروژه «جاده توسعه» که آسیا را از طریق عراق به اروپا وصل می کند، تاکید کرد.

رئیس هیئت رومانیایی نیز بر تمایل کشورش به توسعه روابط با عراق و افزایش همکاری ها در زمینه های کشاورزی، صنعت، امنیت سایبری و اتوماسیون و نیز در زمینه اصلاح سیستم بانکی تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید