واکنش اعتراض‌آمیز طالبان به نشست شورای امنیت درباره افغانستان

کدخبر: ۶۰۰۷۱۲
طالبان در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان اظهار کرد: باید درخصوص حذف افغانستان از لیست سیاه سازمان ملل و لغو تحریم‌ها صحبت می‌شد.
واکنش اعتراض‌آمیز طالبان به نشست شورای امنیت درباره افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ذبیح‌ الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که بحث ها و نظرهای بیان شده در سازمان ملل تنها با طرح دو موضوع کوچک و داخلی مانند آموزش زنان و کار آنها منحرف شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در این باره ادامه داد که امنیت، عفو عمومی، صلح و ثبات، توسعه اقتصادی، تشکیل نیروهای امنیتی، تامین بودجه از درآمدهای داخلی، گسترش معارف در سراسر کشور و ده ها تحول دیگر مورد بحث قرار نگرفته است.

نقشه مدرن طالبان برای مهار مردم افغانستان!

ذبیح‌ الله مجاهد اضافه کرد که حذف افغانستان از لیست سیاه در سازمان ملل، لغو تحریم ها، آزادسازی دارایی های توقیف شده و در نهایت به رسمیت شناختن طالبان و واگذاری کرسی افغانستان به افغان ها باید در این نشست مطرح می شد.

این مقام طالبان افزود: مواردی که بیان نشده و سیاست فشار و زور همچنان پابرجاست؛ همه نشان می دهند که این گروه های خودخواه همچنان با ما در جنگ هستند و سازمان ملل را گروگان گرفته و علیه ما از آن استفاده می کنند.

به گزارش العربیه، در واکنش به محدودیت‌ های اعمال شده از سوی طالبان علیه زنان و دختران در افغانستان، سازمان ملل متحد حذف زنان از فعالیت های عمومی افغانستان را محکوم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید