معاون دانشکده در راهروها قدم می زند و با تذکر در باره پوشش با آنها درگیر می شود

کدخبر: ۶۰۰۷۴۸
اقتصادنیوز: درگیری بر سر پوشش از یک‌سال گذشته تاکنون میان برخی دانشجویان و مسئولان دانشگاه تهران ادامه دارد.
معاون دانشکده در راهروها قدم می زند و با تذکر در باره پوشش با آنها درگیر می شود

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه هم میهن نوشت:

یکی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید، در یک‌سال اخیر حضور برخی از افراد با تفکرات افراطی در دانشگاه بیشتر شده و آن‌ها گاهی شخصاً وارد عمل می‌شوند. این دانشجو می‌گوید  معاون فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در دانشکده قدم می‌زند و به دانشجویان تذکر می‌دهد: «وقتی هم دانشجویی اعتراض می‌کند، یک کاغذ بیرون می‌آورد و به فردی که حجاب ندارد تاریخ مراجعه به کمیته انضباطی تعیین می‌کند. ما تصور می‌کردیم شاید از ابتدای سال تحصیلی تازه، مسئولان بخواهند فضای دانشگاه را آرام کنند اما دو روز پیش معاون فرهنگی با یکی از دانشجویان برخوردی داشت. از او کارت دانشجویی خواست و وقتی دانشجو مقاومت کرد، شلوغی ایجاد و حراست وارد عمل شد. استاد از کلاس بیرون آمد و خواست تا دانشجو به کلاس بازگردد.»

او می‌گوید این برخوردها در یک‌سال اخیر در دانشگاه حقوق و علوم سیاسی پرتکرار است. دانشجویان حالا کانالی با عنوان برکناری آن فرد در فضای تلگرام ترتیب دادند و تمام گزارش‌های برخورد معاون فرهنگی با دانشجویان را مستند کردند. این دانشجوی کارشناسی تاکید می‌کند که در یک‌سال اخیر برخورد و فشار روی انجمن‌ها هم بیش از گذشته بود و از ابتدای آذرماه پارسال برخی کارشکنی‌ها آغاز شد مثلاً برای برگزاری برنامه‌ها مجوز داده نشد: «موضوع عجیب دیگر برای زمانی بود که از روی بورد انجمن پوستر کنده می‌شد، موضوعی که کاملاً خلاف عرف است زیرا این برد درواقع بخشی از اموال انجمن اسلامی است و نباید به آن تعدی کرد. در سال تحصیلی جدید هم این اتفاق رخ داد و مشخص نیست چه کسی صبح زود یا شبانه، دسترسی به محیط دانشکده داشته و از روی برد انجمن، پوستری را کنده است.»

 به گفته این دانشجو از پارسال تا الان معاون فرهنگی دانشکده در سالن مطالعات تردد می‌کرد و اگر کسی عضو دانشکده حقوق نبود، باید خارج می‌شد: «این اتفاقات تا حدی برای ما عادی شده است که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم افراد باورشان نمی‌شود.» او می‌گوید، در یک‌سال گذشته معاون فرهنگی دانشکده در تلاش بود تا بتواند سالن مطالعه زنان و مردان را از هم جدا کند. اتفاقی که در فضای مجازی هم واکنش‌برانگیز شد اما درنهایت دانشجویان مقاومت کردند و این اتفاق رخ نداد. مراسم آغاز تحصیلی امسال در دانشگاه تهران به گفته این دانشجو، با اهدای گل به دانشجویان آغاز شد: «با این وجود اما به دوستان من گفته بودند که اگر روز بعد با همین لباس‌ها در دانشگاه ظاهر شوند دیگر به دانشگاه راه داده نمی‌شوند.» یک دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اما می‌گوید که دانشکده اقتصاد ازنظر فضا با سایر دانشکده‌ها متفاوت است و بیشتر در انزواست؛ او می‌گوید سختگیری‌های ورودی حراست آنطور که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی وجود دارد، در دانشکده اقتصاد دیده نمی‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید