واکنش ژنرال میلی به پیام تهدیدآمیز ترامپ

کدخبر: ۶۰۰۸۲۴
ژنرال «مارک میلی» رئیسِ در حال کناره‌گیری ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بعد از آنکه ترامپ او را به «تبانی با چین» متهم کرد، گفت که اقداماتی جهت محافظت از خانواده‌اش انجام خواهد داد.
واکنش ژنرال میلی به پیام تهدیدآمیز ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا چند روز پیش از عملکرد ژنرال مارک میلی در خصوص خروج آشفته و شتاب‌زده آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۰ انتقاد و او را به «تبانی با چین» متهم کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: در گذشته مجازات این اقدامات شرم‌آور، مرگ بوده است!

مارک میلی طی برنامه ۶۰ دقیقه تلویزیون سی‌بی‌اس در واکنش به اظهارات ترامپ بیان کرد: من طی ۴۴ سال و نیم به قانون اساسی ایالات متحده آمریکا وفادار بوده‌ام. اقدامات کافی را برای رعایت جوانب احتیاط انجام داده‌ام. کاش این اظهارنظرها بیان نمی‌شد اما دیگر شده. من برای اطمینان از امنیت خود و خانواده‌ام اقدمات لازم را انجام خواهم داد.

ترامپ این اتهام را با اشاره به تماس‌های متعدد مارک میلی با مقامات چینی در روزهای پایان ریاست این رئیس‌جمهوری سابق در کاخ سفید مطرح کرده است؛ اما ژنرال میلی در همان موقع گفته بود که «این تماس‌ها مربوط به شرح وظایف» او هستند.

ژنرال مارک میلی روز جمعه از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و زمام امور را به جانشین خود خواهد سپرد؛ این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوکراین در «لحظات سرنوشت‌ساز» خود به سر می‌برد و ایالات متحده با کمبود تسلیحات برای این کشور جنگ‌زده مواجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید