دیدار مهم پوتین با خلیفه حفتر !

کدخبر: ۶۰۰۹۱۵
اقتصادنیوز: به گفته برخی از منابع خبری، رئیس جمهور روسیه با فرمانده ارتش موسوم به «ارتش ملی لیبی» دیدار و گفت‌وگو کرده است.
دیدار مهم پوتین با خلیفه حفتر !

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ولادیمیر پوتین و ژنرال خلیفه حفتر در مسکو با هم دیدار و گفت وگو کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، گفت: رئیس جمهور روسیه با خلیفه حفتر درباره تحولات لیبی و منطقه بحث و گفت وگو کرده است.

ارتش ملی لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیفه حفتر با پوتین و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نشستی داشته است.

جزئیات بیشتری درباره این دیدار گزارش نشده است.

خلیفه حفتر روز سه‌شنبه برای گفت وگو با مسئولان روس درباره روابط دو جانبه و تحولات لیبی به مسکو سفر کرد.

۳۱ مردماه هیاتی از وزارت دفاع روسیه در اولین سفر رسمی خود به دعوت خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسم به «ارتش ملی لیبی» به این کشور سفر کرده بود.

لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده است و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می‌داند.

شهرهای شرق لیبی ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) شاهد طوفان هولناک دانیل بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان‌زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان دانیل به شدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد که طوفان اخیر در لیبی زندگی ۳۰۰ هزار کودک در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

میشل سروادی نماینده یونیسف در لیبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که کودکان در لیبی پس از یک دهه درگیری، با فاجعه جدیدی روبه‌رو هستند.

نماینده یونیسف در لیبی افزود: اولویت این سازمان ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به کودکان آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: اولویت‌های ما تامین لوازم بهداشتی، آب و فاضلاب، حمایت‌های روانی و اجتماعی و جستجوی خانواده‌های کودکان مفقود شده به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی دیگر است.

صلیب سرخ لیبی براساس آخرین آمار اعلام کرد که شمار کشته‌های طوفان و سیلاب در شهر درنه به بیش از یازده هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید