پشتیبانی قدرتمند فرانسه از اوکراین/ همکاری مشترک تسلیحاتی آغاز می‌شود

کدخبر: ۶۰۰۹۳۴
اقتصادنیوز: وزرای دفاع اوکراین و فرانسه متعهد شدند که برای تامین تسلیحات مورد نیاز ارتش اوکراین برای یک بازه زمانی سه ماهه با یکدیگر همکاری کنند.
پشتیبانی قدرتمند فرانسه از اوکراین/ همکاری مشترک تسلیحاتی آغاز می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که در جریان دیدار با سباستین لکورنو همتای فرانسوی خود بر تقویت همکاری در زمینه‌های آموزش نیروهای مسلح کی‌یف و فنی تمرکز کرده‌ است.

عمروف در جریان یک کنفرانس خبری مشترک در کنار لکورنو اظهار کرد: ده‌ها پروژه یا راه اندازی شده‌اند و یا در حال بحث هستند که هدف آنها سازماندهی تولید مشترک تسلیحات جدید یا تعمیر و نگهداری تسلیحاتی است که هم‌اکنون در اختیار ارتش اوکراین قرار دارد.

وی افزود: دو طرف در حال بررسی ایجاد یک صندوق برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکا و شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند تولیدات خود را در اوکراین آغاز کنند.

وزیر دفاع فرانسه نیز در این کنفرانس خبری مشترک بدون اشاره به جزئیات در مورد تسلیحاتی که ممکن است در آینده به اوکراین ارسال شود، اظهار کرد: کمک‌های پاریس به کی‌یف تا آنجا که لازم باشد، تداوم خواهد داشت.

وی افزود: این جنگ ممکن است ادامه پیدا کند بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که ارتش اوکراین تسلیحات مورد نیاز برای موفقیت در دستیابی به اهداف ضد حمله خود علیه نیروهای روسیه را در اختیار خواهد داشت.

لکورنو در ادامه با بیان اینکه پاریس و کی‌یف راه‌های تهیه و تدارک نظامی اعم از خرید یا تولید مهمات و تسلیحات مورد نیاز ارتش اوکراین را بررسی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: فرانسه به روند فعلی خود در آموزش نیروهای اوکراینی که نتیجه آن در سال جاری آموزش بیش از ۷ هزار نفر از سربازان این کشور بوده است را ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز در حال حاضر ضد حمله اوکراین بر بازپس‌گیری مناطق شرقی اوکراین که در حال حاضر تحت تصرف ارتش روسیه قرار دارد و نیز پیشروی نیروهای نظامی اوکراین به سمت جنوب به منظور قطع کانال ارتباطی زمینی که توسط مسکو بین کریمه و سرزمین اصلی روسیه ایجاد شده، متمرکز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید