مهم‌ترین خبرهای اقتصادنیوز در 24 ساعت اخیر

پیشنهاد مهم ایران به عربستان/ زیبا کلام دچار حادثه شد

کدخبر: ۶۰۱۰۶۳
اقتصادنیوز در گزارشی خبرهای مهم 24 ساعت اخیر را بررسی کرده که در ادامه آن را می خوانید.
پیشنهاد مهم ایران به عربستان/ زیبا کلام دچار حادثه شد

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته، فضای سیاسی کشور روز آرام و بی خبری را سپری کرد با این حال، ادعای تازه واشنگتن علیه ایران، ایجاد حادثه برای صادق زیبا کلام، توصیه‌های ائمه جمعه به مسئولان و مردم از جمله خبرهای مهم 24 ساعت اخیر است. 

آیت‌الله مسعودی خمینی: آقای جنتی ۱۰۰ ساله است و باید در خانه بنشیند/ جریان حذف و خالص سازی به حوزه رسیده است

حادثه برای اصلاح طلب معروف

 روز گذشته، حسین دهباشی، مستندساز خبر داد که صادق زیباکلام، چهره سیاسی معروف و استاد دانشگاه دچار سانحه شده است، او در توئیتی نوشت: «متأسفانه حادثه‌ای برای جناب آقای دکتر زیباکلام اتفاق افتاده و ایشان به شدت آسیب دیده‌اند. برایشان دعای خیر و بهترین‌ها را آرزو کنیم.»

عکسی دیده نشده از حسن روحانی با لباس نظامی

این خبر با واکنش اصلاح طلب معروف روبه‌رو شد و او در توئیتی نوشت: «دوستان، عرض سلام و ادب. من از توئیت جناب دهباشی اطلاعی نداشتم. از ایشان و همه دوستان هم عذرخواهی می کنم که نگرانشان ساختم، هم تشکر از توجه شان. هفته گذشته سانحه ای برایم اتفاق افتاد و پشتم آسیب دید. در بیمارستان معلوم شد خوشبختانه شکستگی اتفاق نیفتاده. درد دارم اما رو به بهبودم.»

افشای نقشه قالیباف برای انتخابات 1404/ چشم سردار به رای اون‌ور آبی‌ها؟

واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره توسط سپاه

چند روز پیش بود که حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران، از پرتاب ماهواره نور 3 توسط نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

همین موضوع روز گذشته با واکنش متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مواجه شد. او با اشاره به پرتاب این ماهواره گفت: «ما گزارش‌ها درباره پرتاب یک ماهواره توسط ایران را دیده‌ایم. ما مدت‌هاست که نگرانی‌هایمان را درباره برنامه ایران برای آزمایش پرتابگرها به روشنی اعلام کرده‌ایم؛ این برنامه راهی برای توسعه سامانه موشک‌های دوربردتر آن‌هاست. فناروی‌های به کار رفته در ماهواره‌برها شبیه و جایگزین فناوری‌ است که در موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود.»

میلر همچنین درباره برنامه موشکی ایران مدعی شد: «تداوم توسعه برنامه موشکی ایران، تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند و یک نگرانی قابل توجه در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی است.»

توصیه‌های ائمه جمعه به مسئولان و مردم

همچنین، تریبون امروز نماز جمعه شاهد توصیه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی ائمه جمعه به مسئولان کشور و مردم بود. 

کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مردم گفت: «مردم عزیز از شایعه پراکنی‌ها و شنیدن شایعات و قبول کردن و منتقل کردن آنها پرهیز کنند که موجب ریختن آبروی مسلمان می‌شود و مسئولین، صدا و سیما و سخنگوها در این رابطه به فقه مراجعه کنند و دقت داشته باشند که ناامنی عمومی ایجاد نشود و روحیه و روان مردم در اثر شایعات در معرض تزلزل قرار نگیرد.»

آیت الله حسین نوری همدانی، مرجه تقلید، هم گفت: «قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.»

 محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد هم گفت: «باید مجموعه ای از مسوولان به این امور توجه کنند که فساد اقتصادی در کشور را ریشه کن کنند، تبعیض را از بین ببرند ، طبقه مستضعف را مورد توجه قرار دهند و البته مراقب دشمن باشند زیرا دشمن با هزاران ترفند حمله می‌کند.»

پیشنهاد مهمی ایران به عربستان!

روز گذشته، مریم جلالی، معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با معاون بین‌الملل وزارت گردشگری عربستان، پیشنهاد تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری و لغو روادید بین ایران و عربستان را مطرح کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید