اعتراف سنگین فرمانده ارتش انگلیس درباره روسیه

کدخبر: ۶۰۱۰۶۹
اقتصادنیوز: فرمانده ارتش انگلیس اذعان کرد که خطوط دفاعی روسیه قوی‌تر از انتظارات ناتو بوده است.
اعتراف سنگین فرمانده ارتش انگلیس درباره روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تونی راداکین، فرمانده ارتش انگلیس اذعان کرد که خطوط دفاعی روسیه قوی‌تر از انتظارات ناتو بوده است.

اسپوتنیک گزارش داد،  این اظهارات فرمانده ارتش انگلیس در جریان سفر وی به کی یف، به همراه گرانت شاپس، وزیر دفاع این کشور بیان شد.

سفارت روسیه در لندن یک بیانیه صادر کرد

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، این اولین سفر شاپس به اوکراین پس از جانشینی بن والاس وزیر دفاع سابق انگلیس بود. دو مقام نظامی انگلیس در این سفر با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و رستم اومروف وزیر دفاع جدید اوکراین دیدار و در خصوص وضعیت فعلی ارتش اوکراین گفتگو کردند.

به گفته رسانه‌های انگلیسی, راداکین در این سفر اظهار کرد که "پس از شکست ضد حمله," انتظارات از عملیات‌های نظامی کوتاه مدت اوکراین باید "تعدیل" شود.

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که ارتش اوکراین از این ضد حمله، موفقیت بسیار کمی دست یافته است. میدان‌های مین روسیه تلاش‌های کی یف برای استفاده از تانک‌ها و خودروهای زرهی غربی را با مشکل مواجه کرده، در حالی که متخصصان خنثی‌سازی مین اوکراینی مجبور هستند مین‌ها را به صورت دستی خنثی کنند.

فرمانده ارتش انگلیس همچنین اضافه کرد که تنوع گسترده تجهیزات غربی و ساخت شوروی اوکراینی‌ها و آموزش ناکافی نیروهای نظامی به یک مشکل برای ارتش اوکراین تبدیل شده است.

پنتاگون سندی جدید درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران رو کرد

وی تاکید کرد که نیروهای اوکراینی سربازان حرفه‌ای نیستند، بلکه یک ارتش غیرنظامی هستند. به همین دلیل, غلبه بر خط دفاعی روسیه برای آن‌ها سخت است.

به گزارش ایرنا, اوکراین ضدحمله خود را در میان تبلیغات گسترده غربی در اوایل ژوئن آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه سپتامبر اعلام کرد که این ضدحمله به طور کامل شکست خورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید