جزئیات مهم از دیدار احمدیان با مشاور امنیتی عراق

کدخبر: ۶۰۱۴۰۱
بیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه توافق نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است؛ بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تاکید کرد.
جزئیات مهم از دیدار احمدیان با مشاور امنیتی عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده، صبح امروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار  احمدیان با تشکر از حسن همکاری و تمهیدات دولت عراق در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و همچنین میهمان نوازی گرم مردم عراق، تصریح کرد، مراسم اربعین علاوه بر ابعاد مهم سیاسی و فرهنگی و برکات معنوی آن موجب نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه توافق نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است؛  بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تاکید کرد.

احمدیان با اشاره به توافقات  ایران و عراق در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های  بسیار زیادی برای ارتقاء همه جانبه روابط دو کشور در بخش های مختلف به صورت بالقوه وجود دارد که باید با تشریک مساعی و تلاش مضاعف آن را فعلیت بخشید.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق بر عزم دولت و  نهاد امنیت ملی عراق برای اجرای توافق نامه امنیتی دو کشور تاکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای توسعه و تعمیق  روابط تهران - بغداد استقبال و استفاده خواهیم کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید