ادعای جدید ارمنستان علیه آذربایجان/ شهروندان قره باغ با سلاح‌های اسرائیلی کشته شدند

کدخبر: ۶۰۱۴۰۵
سفیر ارمنستان در فلسطین اشغالی به همکاری نظامی ملموس این رژیم با جمهوری آذربایجان و کشته شدن شهروندان قره باغ اشاره کرد.
ادعای جدید ارمنستان علیه آذربایجان/  شهروندان قره باغ با سلاح‌های اسرائیلی کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آرمان آکوپیان» سفیر ارمنستان در فلسطین اشغالی  اظهار داشت، که شهروندان قره باغی با سلاح‌های ساخت رژیم اسرائیل در منطقه کشته شده‌اند.  

آکوپیان روز شنبه در گفت‌‌وگو با رزونامه «جروزالم پست» در باره وضعیت کنونی قره باغ گفت: «آنچه در جریان است، پاکسازی قومی کلاسیک است. ما جمعیت بومی منطقه ارمنستان را می‌بینیم، مردمی که ۳۰۰۰ سال در آنجا بودند، خانه و میراث معنوی و ملی و قبور عزیزان خود را پشت سر گذاشتند .آنها چاره‌ای جز ترک قره باغ ندارند زیرا زندگی غیرقابل تحمل است.»

وی ادامه داد:«هر جنگی با صلح به پایان می‌رسد و ما خوشبین هستیم که به توافق برسیم. امیدوارم این دیدار بین "نیکول پاشینیان"، نخست وزیر ارمنستان و "الهام علی اف"، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان صورت گیرد زیرا چاره ای جز نشستن پشت میز و گفت‌وگو نیست.»

سفیر ارمنستان در سرزمین‌های اشغالی در باره سلاح‌های صادراتی رژیم صهیونیستی به باکو نیز گفت، سلاح‌های اسرائیلی غیرنظامیان قره باغ را می‌کشند

وی اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان در حال خرید تسلیحات اسرائیلی به ارزش میلیاردها دلار است و همکاری در زمینه دفاع نظامی و اطلاعاتی وجود دارد. همکاری بسیار قوی بین باکو و تل آویو در جریان است و مشارکت راهبردی بسیار قوی است.»

یک رسانه ارمنستانی مدعی شد پروازهای هواپیماهای باری جمهوری آذربایجان به پایگاه هوایی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی اخیرا افزایش یافته است.

وبگاه «حتق»  نوشت که این مسئله باید مورد توجه دولت ارمنستان قرار بگیرد، زیرا پایگاه نظام عوودا مکانی است که (رژیم) اسرائیل از آنجا مهمات صادر می کند.

بر اساس این گزارش، در ۷ سال گذشته ۹۲ پرواز باری توسط خطوط هوایی «سیلک وی» جمهوری آذربایجان در پایگاه هوایی عوودا به زمین نشسته است. بین آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۳ نیز چهار پرواز دیگر جمهوری آذربایجان در عوودا انجام شده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد زمانی که عملیات نظامی در قره باغ کوهستانی یا در مرز ارمنستان وجمهوری آذربایجان انجام شد، شمار پروازها به عوودا افزایش یافت.

این وبگاه نوشت که جمهوری آذربایجان سلاح‌های ساخت رژیم اسرائیل را نه تنها به باکو بلکه به منطقه‌ای بسیار نزدیک‌تر به خط مقدم منتقل کرده است. یک هواپیمای «ایلوشین- ۷۶» می‌تواند ۵۰ تن بار حمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید