دعوای نخست‌وزیر و وزیر بالا گرفت/ لاپوشانی نتانیاهو جواب نداد

کدخبر: ۶۰۱۵۵۰
اقتصادنیوز: نتانیاهو تلاش می‎کند گزارش‌های مربوط به اختلاف با بن گویر را رد کند تا این اختلافات علنی نشود.
دعوای نخست‌وزیر و وزیر بالا گرفت/ لاپوشانی نتانیاهو جواب نداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در حالی که گزارش‌ها و خبرهای متعددی از اختلاف عمیق میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی وجود دارد، نتانیاهو تلاش دارد تا این اختلافات را ناچیز و کم اهمیت جلوه دهد.

در همین ارتباط نیز روز یکشنبه نتانیاهو به دنبال خنثی کردن شایعات مربوط به اختلاف بین خود و بن گویر برآمد و خبرهای مربوط به این اختلاف را به مخالفانش نسبت داد.

گزارش اختلافات میان نتانیاهو و بن گویر به دنبال مخالفت ظاهری بود که علنی شد و در آن بن گویر به جلسه‌ای در اوایل روز یکشنبه با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد امنیتی دعوت نشد.

حال نتانیاهو در واکنش به غیبت بن گویر تصریح کرده است که نشست یاد شده «بر ایران متمرکز بود و به هیچ موضوع امنیتی داخلی که بخشی از اختیارات بن‌گویر است، پرداخته نشد.»

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: «هر گونه تلاش برای ایجاد درگیری بین رئیس دولت و وزیر امنیت ملی و نسبت دادن آن به منابع نزدیک به نخست‌وزیر، کاملاً نادرست و عمدی است، چون نخست وزیر و بن گویر به همکاری برای خیر و صلاح تمامی شهروندان اسرائیلی ادامه خواهند داد.»

در همین حال، یک منبع نزدیک از اطرافیان بن‌گویر خبری اعلام کرد که ظاهراً گزارش‌های مربوط به شکاف را تأیید می‌کرد.

در بیانیه‌ای که در رسانه‌های صهیونیستی نقل شده، آمده است: «بن گویر به بیان نظرات خود ادامه می‌دهد و به طور فعال برنامه‌ای کاملاً حق را دنبال می‌کند، حتی اگر به چنین جلساتی یا سایر جلسات احضار نشود».

بن‌گویر، یک تندرو راست‌گراست و از زمانی که نتانیاهو او را به عنوان وزیر امنیت داخلی منصوب کرد، با مقامات متعددی از جمله نتانیاهو درگیر بوده است.

هفته گذشته نیز پس از آنکه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد در میدان دیزنگوف تل‌آویو «نماز اعتراضی» برگزار کند، افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به این اقدام بن گویر ابراز نگرانی کردند.

بن گویر اعلام کرده که در پی اعتراض برخی شهرک‌نشینان و تلاش آنان جهت ممانعت از تفکیک جنسیتی در برگزاری نماز یهودی در روز موسوم به عید غفران، این نماز اعتراضی را برگزار خواهد کرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از اعضای ارشد حزب لیکود و افراد نزدیک به نتانیاهو نوشت: این اقدام، یک رفتار کودکانه از یک وزیر بلندپایه است که همیشه مشغول اقدامات تحریک‌آمیز است. بن گویر مایه دردسر کابینه است. هیچ کابینه‌ای با حضور یک فرد جنجال‌برانگیز چون او برای مدتی طولانی دوام نخواهد آورد.

این روزنامه اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی از وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز میان هواداران بن گویر و معترضانی که انتظار می‌رود علیه آنان تظاهرات کنند و از پلیس بخواهند که مانع از تفکیک جنسیتی در نماز بشود نگران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید