اظهارات عجیب ترامپ در هنگام ورود به دادگاه خود در نیویورک/ ساختگی است!

کدخبر: ۶۰۱۷۳۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق آمریکا که عضو حزب جمهوری‌خواه است و در حال حاضر نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود اتهامات علیه خودش را تکذیب کرد.
اظهارات عجیب ترامپ در هنگام ورود به دادگاه خود در نیویورک/ ساختگی است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه برای محاکمه در پرونده‌ای که می‌تواند به از دست رفتن کنترل او بر «برج ترامپ» منجر شود وارد دادگاه نیویورک شد. او هنگام ورود به دادگاه، محاکمه خود در این پرونده را «ساختگی» توصیف کرد. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور سابق آمریکا که با اتکا به ثروت و شهرتش در زمینه تجارت املاک وارد دنیای سیاست شد داوطلبانه در این دادگاه شرکت خواهد کرد.

«لتیتا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک در این پرونده دونالد ترامپ و شرکت او را به فریب بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و دیگران از طریق دروغگویی درباره ثروتش در اظهارنامه‌های مالی متهم کرده است.

حمله هوایی ترکیه به کشور همسایه ایران

 آرتور انگورون، یکی از قضات این پرونده پیش از این حکم کرده که ترامپ در معامله‌های تجاری خود مرتکب فریبکاری شده است.

خانم جیمز که عضو حزب دموکرات است به دنبال جریمه ۲۵۰ میلیون دلاری ترامپ و صدور ممنوعیت تجاری برای ترامپ در نیویورک است. حکم هفته گذشته قاضی، در صورتی که در دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گیرد باعث خواهد شد کنترل چندین ملک ترامپ از جمله برج ترامپ و یک دفتر در وال‌استریت از دست او خارج شود.

ترامپ که عضو حزب جمهوری‌خواه است و در حال حاضر نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود اتهامات علیه خودش را تکذیب کرده و دموکرات‌ها را به غرض‌ورزی‌های سیاسی برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش متهم کرده است.

ترامپ گفته جیمز و قاضی پرونده ارزش املاک او مانند ملک مار-ئه-لاگو را کمتر از ارزش واقعی آن برآورد می‌کنند. او همچنین گفته که ادعاهای مطرح‌شده در آن اظهارنامه‌ها اهمیتی ندارند چرا که در آنها بندی برای سلب مسئولیت وجود دارد و در آنها اذعان شده که نبایستی به این اظهارنامه‌های اعتماد شود.

ترامپ در چندین پست در شبکه اجتماعی‌اش «تروث‌سوشال» گفت که برای دفاع از نام و شهرتش به دادگاه می‌رود. او این دادگاه را جعلی دانست و از دادستان کل و قاضی پرونده خواست از سمتشان استعفا کنند.

خانم جیمز قبل از آغاز این دادگاه بار دیگر بر موضعش مبنی بر اینکه ترامپ سال‌های متمادی مشغول «فریبکاری مستمر و مکرر» بوده تأکید کرد. او در مسیرش به سمت دادگاه گفت: «تفاوتی نمی‌کند که شما چه کسی هستید و چقدر ثروت دارید. هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست.»

انگورون دراین پرونده درباره شش ادعای دیگر مطرح‌شده از سوی دادستان کل نیویورک از جمله دستکاری سوابق تجاری و فریب شرکت‌های بیمه توسط ترامپ نیز تصمیم خواهد گرفت.

جیمز در این شکایت‌نامه ترامپ و شرک او را به فهرست طویلی از ادعاهای فریبکارانه در اظهاریه‌های مالی که او تسلیم بانک‌ها کرده متهم کرده است. دفتر جیمز در یک شکایت دادگاهی که به تازگی تنظیم شده ادعا کرده که ترامپ میزان ثروتش را به اندازه ۳.۶ میلیارد دلار بیش‌‌برآورد کرده است.

به گفته دادستان کل نیویورک، ترامپ به عنوان مثال اندازه برج ترامپ را سه برابر اندازه واقعی‌اش گزارش داده و مدعی شده ارزش آن ۳۲۷ میلیون دلار است. به گفته جیمز، هیچ آپارتمانی در نیویورک هرگز به این قیمت فروخته نشده است.

ترامپ همچنین ارزش عمارت خود در مار-ئه-لاگو را ۷۳۹ میلیون دلار گزارش داده است. این رقم، معادن ۱۰ برابر قیمت معقول این ملک است. جیمز گفته علت اینکه ترامپ درباره ارزش این ملک غلو کرده این است که او معتقد است که این باشگاه خصوصی را می‌توان تغییر کاربری داده و آن را برای استفاده مسکونی مورد استفاده قرا داد این در حالی است که انجام این کار درباره ملک مذکور امکان‌پذیر یست.

ترامپ و وکیلش ادعا کرده‌اند که ادعاهای او در این اظهارنامه‌های مالی باعث وارد شدن لطمه به هیچ فردی نشده است. او همچنین ادعا کرده مبالغ بدهی خود را به بانک‌هایی که از آنها پول استقراض کرده پرداخته است.

شکایت خانم جیمز یکی از دردسرهای قضایی ترامپ است که در تلاش است سال ۲۰۲۴ از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری به کاخ سفید بازگردد. ترامپ از ماه مارس به این سو در چهار پرونده متهم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید