اظهارات مهم جوزف بورل درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۶۰۱۷۵۴
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت قدرتمندترین ضمانت امنیتی که اتحادیه اروپا می‌تواند به اوکراین بدهد، تایید عضویتش در این اتحادیه می‌باشد.
اظهارات مهم جوزف بورل درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه همچنان به آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-16 ادامه خواهد داد.

وی در ادامه سخنانش گفت که قدرتمندترین ضمانت امنیتی که اتحادیه اروپا می‌تواند به اوکراین بدهد، پذیرش عضویت این کشور در اتحادیه می‌باشد.

علی‌رغم اظهارات مقامات غربی درباره دشوار بودن روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و نیاز به اعمال اصلاحات گسترده، اما کی‌یف مدعی در دسترس بودن این موقعیت است.

اظهارات عجیب ترامپ در هنگام ورود به دادگاه خود در نیویورک/ ساختگی است!

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین روز جمعه مدعی شد که کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا در عرض دو سال آینده کاملا آماده خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شمیهال طی مصاحبه‌ای در این‌باره گفت: «مطمئن باشید که ظرف دو سال آینده ما کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا خواهیم بود. ما انتظار داریم که حداکثر تا ماه اکتبر با ارزیابی پیشرفت خود توسط کمیسیون اروپا وضعیت مثبتی داشته باشیم».

پیش از این، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا گفته بود که اتحادیه اروپا باید در سال‌های آینده بر گسترش اعضای خود به عنوان یکی از اهداف راهبردی تمرکز کند.

با این حال، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه با بیان اینکه وظیفه کی‌یف عمل کردن به عنوان یک پل میان اتحادیه اروپا و مسکو است، گفته بود که اوکراین جایی در اتحادیه اروپا ندارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید